Portalul Primăriei, neactualizat cu anii

Primăria Curtea de Argeş are de vreo câţiva ani un portal. La prima vedere lucrurile par să fie în regulă, dar dacă încerci să afli ceva informaţii utile îţi dai seama că e imposibil. Pentru cetăţeni primul link este către domnuleprimar.ro, dar mai bine nu te duci acolo, căci vezi că primarul Nicolae Diaconu nu a mai răspuns la întrebările şi sesizările cetăţenilor din 7 noiembrie 2012. Argeşenii întreabă tot felul de lucruri, semnalează problemele pe care le au, dar nimeni nu pare să-i asculte nici pe site.
În mod normal ar trebui să poţi să afli de pe site-ul oficial al Primăriei toate informaţiile care te interesează în calitate de cetăţean al municipiului, de la taxe şi impozite la acte necesare pentru obţinerea diverselor autorizaţii şi avize ori la investiţiile făcute la Curtea de Argeş şi felul în care au fost cheltuiţi banii contribuabililor. E o varză totală pe site, informaţiile nu au mai fost actualizate de ani buni, nici măcar bugetul nu e publicat să vadă poporul pe ce se cheltuiesc taxele şi impozitele. Spre exemplu, la „investiţii finalizate” sunt câteva documente cu situaţia cheltuielilor la diverse capitole bugetare, ultima actualizare fiind făcută în 2010.
„Petiţia ta online”, un mare fals
Există chiar şi posibilitatea, pur teoretică, de a depune online o petiţie sau de a urmări drumul petiţiei depuse la Registratură. Practic, nu poţi să faci nimic din toate astea pentru că linkurile te duc către nicăieri. Şi dacă te programezi în audienţă tot degeaba o faci, căci audienţele sunt foarte rare, iar de programări nu ţine nimeni cont. Ca să vedeţi cât de bine e ţinut portalul, aflaţi că la capitolul „evenimente”, ultimele menţionate sunt zilele municipiului din 2008, de atunci încoace nemaifiind nimic demn de postat pe site-ul Primăriei. La „repere economice” sunt prezentate societăţi comerciale intrate în faliment de ceva vreme, iar echipa FC Internaţional Curtea de Argeş, desfiinţată în 2011, are un spaţiu generos de prezentare.
Cine e responsabil cu informarea
Cabinetul primarului are, potrivit organigramei aprobate la începutul acestui an, două posturi de consilier. Conform Regulanentului de Organizare şi Funcţionare  a Primăriei, atribuțiile consilierului relații cu publicul sunt – „asigură accesul la informaţiile de interes public prin afişare la sediul autorităţii sau al instituţiei publice, ori prin publicare în mijloacele de informare în masă, precum şi în pagina de internet proprie. În cazul în care informaţiile solicitate nu sunt disponibile pe loc, îndrumă persoanele să solicite în scris informaţiile de interes public. Asigură oficiul de purtător de cuvânt pentru asigurarea accesului mijloacelor de informare în masă la informaţiile de interes public. Informează zilnic primarul cu problemele ridicate de mass-media, a căror rezolvare este de competenţa consiliului local sau a primăriei, spre a dispune măsuri în consecinţă”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email