Degradarea străzilor, cea mai mare problemă a oraşului

„Starea străzilor din Curtea de Argeş este principala problemă cu care se confruntă infrastructura rutieră, acestea fiind degradate”, se arată în sudiul de fezabilitate parte integrantă a proiectului „Dezvoltarea unui sistem de transport modern, accesibil şi durabil” în municipiu. De asemenea, o altă problemă este reprezentată de trecerile de pietoni neamenajate corespunzător. Studiul mai arată că „în ceea ce priveşte traficul auto, principala problemă este generată de parcările neregulamentare, traficul auto şi lipsa parcărilor/parcări insuficiente”.

La Curtea de Argeş bicicletele sunt folosite foarte puţin, asta pentru că nu există piste pentru biciclişti. „Dificultatea de a circula pe stradă cu bicicleta din cauza traficului este principala cauză a nivelului actual redus al deplasărilor cu bicicleta cu care se confruntă locuitorii municipiului Curtea de Argeş care intenţionează să utilizeze acest mijloc de transport”, spun autorii studiului.

Unde sunt „marile bulevarde”?!

Nici pietonii nu au viaţă uşoară la Curtea de Argeş. Aceeaşi sursă menţionează că „principalele probleme ale infrastructurii pietonale sunt trotuarele de gradate şi înguste, lipsa dispozitivelor pentru interzicerea parcărilor pe trotuare, iar în unele zone chiar lipsa trotuarelor”. În plus, „trecerile de pietoni slab marcate şi nesemnalizate sunt două aspecte care pun în pericol siguranţa pietonilor din municipiu”, iar „siguranţa pietonilor este influenţată de lipsa limitatoarelor de viteză în apropierea  trecerilor de pietoni şi de lipsa unor refugii pentru pietoni la traversarea marilor (?!) bulevarde”.

Fără să fie clar menţionată, concluzia studiului este că din punct de vedere al infrastructurii rutiere municipiul Curtea de Argeş e distrus – străzile sunt degradate, trotuarele, acolo unde există, la fel, iar pietonii îşi riscă viaţa ori de câte ori traversează, pe treceri nesemnalizate ori semnalizate necorespunzător. Pe de altă parte, un iz de copy paste transpare din loc în loc din acest studiu. Spre exemplu, „marile bulevarde” or fi în alte oraşe, mai puţin la noi, iar concluzia conform căreia cei care în prezent nu folosesc bicicleta pentru a se deplasa dar sunt dispuşi să o utilizeze „dacă ar exista facilităţi de închiriere”, pare neverosimilă pentru Curtea de Argeş.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email