De ceva timp circulă pe facebook o cerere intitulată „Vrem deschiderea Transfăgărăşanului în luna mai!”. Mai mulţi proprietari de hoteluri de pe Transfăgărăşan, printre care şi Dumitru Grecu, patronul hotelului „Valea cu Peşti”, au distribuit mesajul şi au încercat să facă lobby pentru ca cea mai înaltă şosea circulabilă din ţară să fie deschisă mai devreme de luna iulie, aşa cum este decizia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). „Transfăgărășanul este cel mai frumos și cel mai spectaculos în luna mai”, spune Dumitru Grecu pe facebook. Cei care susţin acest lucru au postat pe reţeaua de socializare următorul mesaj.
„CNADNR ignoră dorința oamenilor de a se bucura de frumusețea Transfăgărășanului în această perioadă!”
„După ce au promis ani de-a rândul – ultima oară chiar în toamna trecută -, că vor lua măsurile legale pentru deschiderea Transfăgărășanului imediat ce vremea o permite și nu la 1 iulie, cum prevede o dispoziție veche din 1995, oficialii CNADNR continuă să țină blocată porțiunea de șosea dintre Piscu Negru, din Argeș și Bâlea Cascadă, din Sibiu, chiar și în condițiile în care zăpada nu mai reprezintă un pericol în zonă.
Încă o dată se demonstrează că CNADNR ignoră dorința oamenilor de a se bucura de frumusețea Transfăgărășanului în această perioadă, când este cel mai spectaculos. Accesul până la porțile ferecate de la Bâlea-Lac nu pune probleme deosebite, iar eforturile pentru degajarea drumului sunt nesemnificative, nemaifiind niciun pericol de avalanșe. Este aberant să se țină acest drum superb închis până la 1 iulie.
Transfăgărășanul este Drumul Național 7C, deci este un drum public și, ca atare, CNADNR-ul are obligația de a-l menține deschis tot timpul anului, iar dacă există perioade, cum se întâmplă iarna, în care trebuie închis, intervalele acestea trebuie limitate. CNADNR-ul trebuie să ia măsuri, să îndepărteze toate obstacolele care stau în calea circulației. Ori ei nu iau nicio măsură, ci închid pur și simplu drumul, până la mijlocul verii, chiar și atunci când zăpada nu mai reprezintă un pericol pentru turiști. Și nu numai că se menține închis Transfăgărășanul, dar nu se face niciun fel de intervenție. Sunt zone în care torenții au erodat o parte din drum și eroziunea continuă într-un ritm accelerat, mai ales acum, primăvara, când cantitatea de apă este mai mare. Drumul se strică iar costurile de reparații ajung să fie chiar și de cinci ori mai mari decât în cazul unei intervenții făcute la timp. Mai avem un drum de altitudine, care este Transalpina și care nu are regimul acesta de funcționare, ci se deschide imediat ce se poate circula pe el.
Împreună ne putem concentra forţele, iar vocea noastra se va face auzită. Impreună putem deschide cel mai frumos drum din lume, Transfăgărășanul!”