Viceprimarul Gabriel Jubleanu nu mai are timp de masa de prânz. Când lucra la firma sa probabil că îşi făcea timp, acum, cel puţin în prima săptămână, cât a trecut de la învestire, nu a mai avut. L-am vizitat la birou – uşa era deschisă, el era puţin plecat, a venit repede, a stat de vorbă cu noi, au intrat în birou câţiva funcţionari din Primărie, a plecat prin instituţie cu treabă, s-a întors, a mai stat de vorbă cu cineva, a răspuns la telefonul mobil. Pe birou, hârtii puţine, dar două dosare cu hârtii subliniate. „E Legea 215, a administraţiei publice locale. Trebuie să ne documentăm, să ştim ce trebuie făcut şi ce poate fi făcut şi cum poate fi făcut”, spune vicele. Îmbrăcat casual, cam congestionat la faţă, Jubleanu mărturiseşte că e la început în toate. Dar se declară foarte hotărât şi determinat să facă tot ce îi stă în putinţă ca să se schimbe oraşul. În bine. Întrebăm ce atribuţii are, conform dispoziţiei date de primar. „Toate atribuţiunile disponibile pe care le poate avea un viceprimar”, spune într-un suflet, apoi nuanţează – „Toate serviciile, măsuri de prevenire a situaţiilor de urgenţă, şcoli, spitale, toate societăţile care se află în administrarea Primăriei, Piaţa, tot”.
„Primul lucru – am intrat la apă!”
Primul lucru pe care l-a făcut în noua postură a fost cam bizar. „Am intrat la apă”, spune vicele, făcând aluzie la imaginile cu el şi cu primarul desfundând canalizarea de pe Bulevard, cu mâinile până la cot şi cu apa până la genunchi, îmbrăcaţi în costume de sute de lei, imagini care au făcut turul tuturor televiziunilor centrale. „Asta a fost cam populist”, îi spunem, dar Jubleanu nu e de acord. „Domnul vice, eraţi deja viceprimar, nu trebuia să sunaţi la societatea care se ocupă de treaba asta, să-şi facă datoria?!”, spunem noi, dar replica e rapidă, semn că a mai fost întrebat – „Mai dura o oră până veneau!”. Prin urmare, una dintre problemele pe care viceprimarul trebuie să le rezolve, în calitatea sa de şef responsabil cu serviciile publice şi cu societăţile municipalităţii, este viteza de reacţie a celor care au ca sarcină de serviciu inclusiv canalizarea pluvială.
Zâmbind, poate uneori uşor forţat, Gabriel Jubleanu ne mai spune că în primele zile a stat de vorbă cu oamenii din Primărie. „Lucrăm la înfrumuseţarea oraşului. O să arată altfel în cel mai scurt timp. Avem proiecte în derulare, avem discuţii…Discutăm cu salariaţii din Primăriei, cu şefii de servicii, de birouri, ei trebuie să afle ce dorim de la ei în continuare. Nu am avut timp de masă. Oamenii vor fi întâmpinaţi de salariaşi profesionişti, vor avea ecusoane, pe uşile Primăriei vor fi puse componenţa biroului, ne gândim…Am mai multe proiecte să fac nişte fişe de feed back, să vedem părerea lor, cum au fost trataţi, să vedem satisfacţia cetăţeanului. A fost cunoaşterea colegilor, mai întâi, că sunt peste 100 de colegi şi trebuie să-i cunoaştem. Trebuie să ştii greutatea căruţei la care te-ai înhămat ca să ştii ce trebuie să duci”, mai spune viceprimarul.