Lăsând la o parte faptul sintagma cel puțin nefericită „cod de conduită etică”, Aquaterm SA are un cod de conduită pentru salariaţii săi.
Chiar dacă informaţii importante şi care ar trebui, legal, să se regăsească pe site-ul societăţii care furnizează utilităţile la Curtea de Argeş, lipsesc, adminstratorii portalului au postat „codul de conduită etică” al salariaţilor, care reglementează multe lucruri, inclusiv „relaţiile internaţionale” ale acestora.
Încă de la început se precizează că obiectivele codului „urmăresc să asigur ecreştere acalităţii serviciului ,o bună administrare în realizarea interesului public, precum şi să contribuie la eliminarea birocraţiei şi a faptelor de corupţie din S.C. AQUATERM AG’ 98 S.A.”.
Principiile care guvernează „conduitaprofesională” a salariaţilor S.C. AQUATERMAG ’98 S.A. sunt „prioritatea interesulu ipublic, principiu conform cărui asalariaţii au îndatorirea de a considera interesul public mai presus decât interesul personal; asigurarea egalităţii de tratament a cetăţenilor în faţa autorităţilor şi instituţiilor publice, principiu conform căruia salariaţii au îndatorirea de a aplica acelaşi regim juridic în situaţii identice sau similare, şi profesionalismul, principiu conform căruia salariaţii au obligaţia de a îndeplini atribuţiile de serviciu cu responsabilitate, competenţă, efîcienţa, corectitudine şiconştiinciozitate”.
Salariaţii Aquaterm „au obligaţia de a asigura un serviciu public de calitate în beneficiul cetăţenilor, prin participarea activă la luarea deciziilor şi la transpunerea lor în practică”. De asemenea, angajaţii societăţii trebuie să aibă un “comportament profesionist” şi să asigure “transparenţa administrativă” în vederea “câştigării şi a menținerii încrederii publicului în intagritatea, imparţialitatea şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor publice”.