Uwe-Jens Karl, managing director Fuchs România – „O diferenţă marcantă între nemţi şi români este şi simţul de afaceri diferit”

Uwe-Jens Karl, managing director al Fuchs Condimente România a ajuns prima dată în România la vârsta de 8 ani, alături de părinţii săi, angajaţi la ambasada Germaniei de Est (R.D.G.). S-a întors aici în 1981, pentru un an de facultate, iar a treia oară s-a întors pentru a rămâne. Din 2009 lucrează în România, şi, dacă la început a făcut naveta, de ceva timp s-a stabilit definitiv la Curtea de Argeş, povestește directorul fabricii de la Curtea de Argeș într-un interviu acordat revistei Business Magazin.

Din punctul său de vedere, o diferenţă marcantă între nemţi şi români este şi simţul de afaceri diferit. „În timp ce germanul de rând analizează toate riscurile unui eventual business şi decide mai bine să nu-l deschidă, românul s-a apucat deja de treabă. Cred că disponibilitatea românilor să se aventureze într-o afacere este şi provocată de necesitatea de a se descurca financiar având venituri mici şi neprimind mare ajutor de la stat. Sistemul social din Germania, din contră, le asigură un trai decent şi unor persoane care nu vor să lucreze. Pentru firma noastră, în definitiv spiritul antreprenorial al românilor este în primul rând un câştig”, conform sursei citate

Uwe Karl-Jens spune despre români că sunt foarte primitori, lucru care l-a ajutat mult în primii ani să se integreze social. În ceea ce priveşte preparatele locale favorite, directorul crede că: „Un meniu complet românesc aşa cum îmi place mie ar consta neapărat dintr-o ciorbă de perişoare, ardei umpluţi cu smântână şi clătite cu brânză şi stafide. O palincă, nu sub 50 de grade tărie, o Fetească Neagră de calitate. În România, azi, se produc vinuri roşii dintre cele mai bune în Europa.”

„Fuchs Condimente România şi-a schimbat puţin priorităţile”

În privința companiei, „Fuchs Condimente România şi-a schimbat puţin priorităţile, în ultima perioadă. Dacă până acum cinci ani am fost un producător aproape 100% dedicat numai pieţei din România, profilul nostru a suferit schimbări uşoare în favoarea livrărilor intercompany şi private label. România rămâne piaţa noastră nativă, dar din ce în ce mai mult focus capătă şi pieţele de export şi marca privată.”

Potrivit lui, din momentul punerii în funcţiune a fabricii Fuchs din Curtea de Argeş în 2009, cifra de afaceri a Fuchs România a crescut cu factorul 2,5 şi a ajuns la aproximativ 30 de milioane de euro în 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email