Uwe-Jens Karl, directorul societăţii Fuchs, se simte la Curtea de Argeş ca acasă

Zona de nord a municipiului este o adevărată platformă industrială germană, pentru că cele mai mari firme sunt cele cu capital german. Una dintre ele, printre primele înfiinţate, este Fuchs Condimente, locul unde muncesc  sute de argeşeni. Uwe-Jens Karl, Directorul General al Fuchs România, vorbeşte despre Curtea de Argeş, despre pasiunile sale  şi despre relizările sale profesionale într-un interviu acordat site-ului magazinulprogresiv.ro.

În 2009 însă, atunci când i s-a propus să preia conducerea subsidiarei locale a producătorului Fuchs, oportunitatea de a reveni în România l-a atras mai mult decât condimentele pe Uwe-Jens Karl. Și asta pentru că s-a simțit legat de țara noastră încă de mic copil. „Sunt două lucruri care m-au legat, vrând-nevrând, de România. Primul este firul istoric: familia tatălui meu își are originea în Dobrogea, o regiune populată timp de 100 de ani (până la repatrierea din 1940) de numeroase familii germane din Basarabia. Cel de-al doilea este reprezentat de perioada de trei ani petrecută în București, când părinții mei au lucrat la Ambasada Republicii Democrate Germane din România”, povestește managerul pentru sursa citată.

Curtea de Argeş, în contrast cu Moscova

Priveliștea de la fereastra biroului său din Curtea de Argeș, dominată de munți, despre care ne povestea şi nouă în interviul pe care l-am realizat în 2010, contrastează puternic cu cea din Moscova, unde cât cuprinzi cu ochii vezi șosele suspendate, cu trafic intens. Karl spune că naturalețea locului în care locuiește și muncește acum este mai aproape de sufletul său, el fiind născut într-un orășel cu 17.000 de locuitori. „Bineînțeles că nu putem vorbi de prea multe modalități de petrecere a timpului liber și nici de viață culturală, în schimb, într-un oraș mic simți mai puternic apartenența la o comunitate. Acest lucru se datorează și faptului că organizăm evenimente pentru angajați, ieșiri la grătar cu demonstrații culinare cu condimentele Fuchs, la care invităm și parteneri de-ai noștri din zonă, cât și reprezentanți ai autorităților locale. În plus, Fuchs se implică social prin sponsorizarea unor instituții locale care ne solicită sprijinul, precum grădinițe și școli”, detaliază managerul.

Primii ani petrecuți la cârma Fuchs România s-au suprapus anilor de criză economică. Directorul își amintește că, la momentul preluării acestei funcții, nu știa exact care este contextul macroeconomic. „Nu m-a speriat cuvântul criză pentru că veneam din Rusia, unde în 13 ani nu-mi amintesc să fi avut vreun an ușor, în care să nu fi intervenit ceva care să mă surprindă. Acolo este o criză permanentă, de cele mai multe ori generată de decizii politice – de exemplu, embargoul alimentar impus țărilor occidentale”, susține executivul.

O altă abordare a crizei

Preluarea funcției actuale a coincis și cu mutarea fabricii și a sediului Fuchs din Domnești în Curtea de Argeș. Deși amortizarea investițiilor în noua locație a îngreunat structura costurilor, în 2010 compania a rămas pe profit și, mai mult, a continuat să facă investiții.

„Cei mai grei ani au fost 2010-2011, dar noi am lucrat ca și cum nu ar fi existat criza economică. În 2010 am implementat SAP-ul, am obținut certificarea IFS pe producție, am integrat firma Adazia Impex preluată în 2009 și am lansat brandul Mirodenia. Practic, am pregătit businessul pentru următoarea etapă, de redresare a pieței. Au fost ani grei, când rezultatul a rămas mult sub așteptări, însă din 2010 înregistrăm an de an profit, oricât de mic, precum și creșteri de vânzări. În plus, nu am făcut disponibilizări și nici nu am beneficiat de vreun ajutor financiar direct de la Grupul Fuchs”, detaliază managerul. El este de părere că a lucra anticiclic atunci când mediul economic este unul dificil reprezintă un factor de succes.

Cele mai mari realizări profesionale

În top 3 realizări profesionale se află transformarea locației din Curtea de Argeș dintr-o mică fabrică locală într-un hub de producție care astăzi lucrează pentru întregul grup. „A fost un drum lung, pe parcursul căruia a trebuit să conving boardul din Germania că putem fi un element important în lanțul de valoare al grupului. În același timp, pentru piața din România am gândit și dezvoltat de la zero două branduri mari: V6 și Mirodenia”, detaliază executivul.

O altă realizare pe care ar plasa-o în top  este construirea unei cariere internaționale care i-a lărgit mult orizontul. „Este o experiență de viață foarte bună care te învață, în primul rând, respectul față de oamenii care sunt diferiți față de tine”, consideră directorul Fuchs.

Iar realizarea numărul unu, la care încă lucrează acum, este aceea de a rămâne în mintea oamenilor din companie ca un influencer, prin ceea ce a gândit, a exprimat și a făcut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email