10 proiecte au fost declarate neeligibile
30 septembrie a fost ultima zi pentru evaluarea proiectelor depuse în cadrul procesului de Bugetare Participativă la nivelul municipiului Curtea de Argeș. Din comisia de evaluare au făcut parte trei funcționari din Primărie, Gh. Greavu, Vasile Ovidiu Alexandru și Radu Stan, iar reprezentanții Consiliului Local au fost Bogdan Marina și Dan Petrescu. ”Din păcate, un singur proiect a fost eligibil, pentru că celelalte prevedeau amenajări în curtea unor instituții, școli. Au fost proiecte bune, dar, din păcate, nu au respectat criteriile din Regulament”, spune Bogdan Marina.
Au fost depuse 11 proiecte, doar unul fiind eligibil. Proiectele respinse au vizat amenajarea unui mini amfiteatru într-un parc, înlocuirea terenului sintetic de la o școală gimnazială din municipiu, iluminate fotovoltaică a aleilor din parcuri și din cartiere, înființarea unui Centru de Tineret la Curtea de Argeș, actualizare portal web și App Curtea de Argeș, amenajarea unor mini terenuri de baschet în cartierele Progresu și Posada. Proiectul care a fost ales pentru finanțare este pentru un mini teren de baschet în Progresu, în valoare de 44.800 de lei, de care vor beneficia 500 de copii, tineri și adulți. Acesta a fost singurul proiect care a respectat toate cerințele Regulamentului privind bugetarea participativă, a precizat Bogdan Marina. Proiectul pentru mini terenul de baschet din cartierul Posada nu a obținut finanțare pentru că, mergând la fața locului, comisia a constatat că nu este teren suficient pentru amenajarea acestuia.
Cum se votează
Bugetul total alocat proiectelor înscrise pentru finanțare și implementare prin buget participativ este de 100.000 lei, inclusiv TVA. Perioada de depunere a proiectelor a fost 1 – 31 august, iar perioada în care comisia de evaluare a analizat proiectele depuse a fost 1 – 30 septembrie. Între 1 și 10 octombrie se publică lista cu proiectele eligibile și cu cele respinse, cetățenii le vor putea studia în perioada 15 octombrie – 30 octombrie și le vor putea vota între 1 și 30 noiembrie, rezultatele votului urmând să fie afișate între 1 și 15 decembrie.
Suma de 100.000 de lei pentru finanțarea proiectelor depuse de cetățeni pentru Bugetarea participativă va fi trecută în buget în fiecare an.