Un deceniu de promisiuni măreţe!De 10 ani se amână realizarea autostrăzii Piteşti – Curtea de Argeş. Declaraţiile tuturor miniştrilor pe această temă.

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a discutat săptămâna trecută cu grupul de lucru pentru implementarea și monitorizarea proiectelor de transport rutier, în cadrul Subcomitetului Sectorial de Transport POIM 2014-2020, despre urgentarea proiectului de construcție a autostrăzii Sibiu-Pitești, se arată într-un comunicat al Ministerului.

Au fost prezentate traseul și stadiul pregătirii proiectului și au fost abordate aspecte privind finanțarea și implementarea acestuia.

„Ministrul Lucian Șova a cerut o decizie rapidă pentru stabilirea strategiei de implementare a proiectului autostrăzii Sibiu-Pitești (fidic galben/fidic roșu). Pentru urgentarea proiectului, ministrul a propus o întâlnire (…) cu experții Jaspers și cu experți români pentru clarificarea aspectelor geotehnice ale proiectului.

Documentația tehnică pentru secțiunile 2,3 și 4 ale autostrăzii este în faza în care se aduc completări în conformitate cu solicitările consultanților europeni de la Jaspers. Se estimează că până la sfârșitul acestui an va fi elaborat Acordul de Mediu”, se arată în comunicatul citat.

Traseul autostrăzii Sibiu-Pitești trece pe teritoriul a trei județe: Sibiu, Vâlcea și Argeș și este împărțit în 5 secțiuni: Sibiu-Boița, Boița-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeș, Curtea de Argeș- Pitești. Secţiunile 1 şi 5, Sibiu-Boița şi Curtea de Argeș- Pitești, au fost scoase la licitaţie, iar pentru ultima secţiune data limită pentru evaluarea ofertelor este 27 iulie. Având în vedere însă precizările legate de Acordul de Mediu, care ar putea fi gata „până la sfârşitul acestui an”, şansele ca lucrările pentru primul metru al secţiunii Piteşti – Curtea de Argeş să înceapă  în vreo doi ani sunt zero.

De-a lungul timpului, toţi miniştri Transporturilor au abordat problema autostrăzii, şi au făcut declaraţii care mai de care mai optimiste pe tema ei. Ziarul nostru a făcut o sinteză a declaraţiilor făcute din 2008 şi până astăzi de cei care au fost miniştri ai Transporturilor. O să publicăm în fiecare număr al ziarului spusele aleşilor, până când ne vom lămuri cu toţii cu privire la seriozitatea lor. A miniştrilor şi a celor care i-au pus în funcţie.

Ludovic Orban, în 2008 – „Construcţia tronsonului ar putea începe în 2010”
„Studiul de fezabilitate pentru tronsonul Piteşti-Sibiu va fi primit în 15 octombrie, urmând ca apoi să fie aprobaţi indicatorii economici. Construcţia tronsonului ar putea începe în 2010. Tronsonul de autostradă care va străbate judeţul Argeş va fi inclus în Axa Prioritară 7 TEN -T, în fapt coridorul IV pan-european de transport, Patras – Atena – Sofia – Bucureşti – Budapesta. Pe teritoriul României, traseul este Nădlac – Deva – Orăştie – Sibiu – Piteşti – Constanţa”.

Radu Berceanu, în 2009 – „Lucrările vor dura cinci ani, urmând să se desfăşoare în perioada 2010-2015”
„Începând de anul viitor (deci din 2010 – n.a.), ar trebui să demareze lucrările la viitoarea autostradă Piteşti – Sibiu. Lucrările vor dura cinci ani, urmând să se desfăşoare în perioada 2010-2015. În prezent, proiectul autostrăzii Piteşti-Sibiu se află în stadiul referitor la fundamentarea deciziei de concesionare. Realizarea autostrăzii Piteşti-Sibiu este un proiect deosebit de complex, care necesită ample eforturi, atât în ceea ce priveşte execuţia, cât şi întreţinerea ulterioară a acestei faze”.

Anca Boagiu, în 2012 – „Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să fie gata până în 2016”
„Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să fie gata până în 2016. Tronsonul ar urma să treacă pe lângă Curtea de Argeş, ajungând pe Valea Oltului în dreptul localităţii Racoviţa, mai sus de Călimăneşti, după care ar urma să dubleze DN 7, până în apropiere de Sibiu. Am luat decizia ca Sibiu – Piteşti să fie finanţat prin POS-T 2014-2020 şi cu aceasta să încheiem Coridorul IV paneuropean”.

Dan Şova, mai 2014 – „În 2015 vor începe lucrările pe două tronsoane, Sibiu – Boiţa, şi pe Piteşti Curtea de Argeş”

„Nicio guvernare, începând cu 1 ianuarie 2007 până la 31 decembrie 3013, nu a băgat acest proiect la finanţare. În perioada 2007 – 2013 singurul lucru care s-a făcut a fost, în 2008, un studiu de fezabilitate, făcut în bătaie de joc, care de altfel a fost respins, tot în 2008, de Comisia Europeană. În 2013 am obţinut finanţare pentru studiul de fezabilitate de la Comisia Europeană, au fost alocaţi 28 de milioane de euro pentru acest studiu de fezabilitate, cu un termen de 24 de luni termen de realizare, dar noi am propus 12 luni. În 2015 vor începe lucrările pe două tronsoane, Sibiu – Boiţa, şi pe Piteşti – Curtea de Argeş cu bretea tot în regim de autostradă spre Râmnicu Vâlcea. Aceste două se vor termina în 2017, iar centrul autostrăzii, între Curtea de Argeş şi Boiţa, se va termina până în 2019. Acestea sunt termenele realiste”.

Ioan Rus, iulie 2014, la învestirea în funcţie – „Principalele mele priorităţi – dezvoltarea infrastructurii de autostrăzi cu fonduri europene pe tronsonul Piteşti – Curtea de Argeş – Sibiu”

„Principalele priorităţi legate de dezvoltarea infrastructurii de autostrăzi cu fonduri europene sunt tronsonul Piteşti – Curtea de Argeş – Sibiu, legătură care are cel mai ridicat trafic de marfă din România, componentă strict necesară pentru susţinerea şi dezvoltarea platformelor industriale de la Craiova, Piteşti, Vâlcea, Sibiu, Sebeş, atât în industria de automobile, dar şi în cea chimică şi petroliereră”.

Ioan Rus, acelaşi iulie 2014, altă declaraţie  – „Dacă peste 5-6 ani o să avem autostrada între Curtea de Argeş şi Sibiu ar fi foarte bine!”

„Construcţia autostrăzii Piteşti – Sibiu va dura şi va fi extrem de scumpă. Chiar dacă autostrada figurează în Master Planul de transporturi, al cărui proiect va fi finalizat pe 31 august, ea va fi realizată în cele din urmă, dar costurile ar putea ajunge la 30 milioane de euro pe kilometru. Practic, tronsonul Curtea de Argeş – Sibiu va fi un nou Transfăgărăşan, iar studiul va dura un an şi proiectul tehnic încă un an. Dacă în trei ani ştim să rezolvăm o ieşire pe partea de sud spre Europa şi doar peste 5-6 ani o să avem autostrada între Curtea de Argeş şi Sibiu ar fi foarte bine, pentru că am rezolva 70% din problemă în următorii doi ani”.

Răzvan Cuc, august 2017 –  „Avem un plan de rezervă!”

„Autostrada Piteşti – Sibiu, secţiunile, capetele unu şi cinci, după cum ştiţi, au fost ridicate pe SEAP, proiectare şi execuţie. Urmează să ridicăm până la sfârşitul lunii octombrie şi celelalte porţiuni, doi, trei şi patru. Ce vreau să vă precizez, sunt un pic dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru Sibiu – Piteşti pentru că noi am prelungit termenul acestei firme, eu am găsit proiectul blocat în Minister când am ajuns, s-a prelungit cu încă şase luni pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci secţiuni, iar până în momentul de faţă ne-a adus secţiunile unu şi cinci, evident, pe care le-am şi lansat pe SEAP, şi secţiunea patru. Secţiunile doi şi trei urmează să le aducă. Dacă nu se vor încadra în termenul contractual încheiem contractul cu ei. Noi oricum avem un plan de rezervă”.

Lucian Şova – aprilie 2018 – „Înainte de 2020 vom vedea prima cupă de excavator pe şantier!”

Vom vedea prima cupă de excavator pe şantierul Sibiu-Piteşti înainte de anul 2020, dacă pregătirile vor continua în ritmul de acum. Apreciez că înainte de 2020 vor începe lucrările.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email