„Am fost pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 – 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶, unde continuă lucrările atât pe corpul autostrăzii, cât și la primul tunel la nivel de autostradă aferent acestei autostrăzi, care traversează munții Carpați”, informează Ionel Scrioșteanu, Secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Acesta spune că „antreprenorul execută, în condiții de iarnă, următoarele lucrări pe întregul amplasament al proiectului:
– lucrări de excavație aferente celor două fire ale tunelului, respectiv ieșirea din tunel pe sensul Sibiu-Pitești (denumit conform tradiției de către antreprenor, tunelul Daniela) și intrarea în tunel pe sensul Pitești-Sibiu (tunelul Alina)
-au fost executați 150 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești
-au fost executați 81 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu
-au fost forați, armați și betonați 13.700 ml din 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă
-au fost executate fundațiile pentru 4 din cele 16 podețe
-se lucrează la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate în șantier
-au fost executate drumurile tehnologice în proporție de 87%
-se execută lucrări de terasamente pe un sector al proiectului
-se execută lucrări de deviere a DJ678
-se execută lucrări de consolidare a terenului între km 83+580 și km 84+040
-se execută lucrări aferente structurilor
-continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră
Antreprenorul dispune în șantier de 360 muncitori și 150 utilaje, iar dacă buna mobilizare a acestuia se menține, va fi o nouă lucrare de infrastructură rutieră care se va finaliza înainte de termenul contractat.
𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹 𝗠𝗼𝗺𝗮𝗶𝗮 va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din 2 galerii principale separate, Daniela și Alina, câte una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:
-câte 2 benzi pe sens și acostamente
-sistem de ventilație
-sistem de evacuare
-iluminat public
-sistem de comunicare
-câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului
Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (𝑵𝒆𝒘 𝑨𝒖𝒔𝒕𝒓𝒊𝒂𝒏 𝑻𝒖𝒏𝒏𝒆𝒍𝒊𝒏𝒈 𝑴𝒆𝒕𝒉𝒐𝒅), folosind tehnologie de ultimă generație.
Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Tigveni, care va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești”.
Curtea de Argeş, printre oraşele care vor cunoaşte o dezvoltare accelerată odată cu construcţia autostrăzii
Noile autostrăzi vor creşte competitivitatea economică a unor oraşe care până acum fie au fost ocolite de investitori, fie nu şi-au atins potenţialul maxim în ceea ce priveşte atractivitatea atât faţă de cei care vor să dezvolte unităţi de producţie, cât şi faţă de turişti, scrie zf.ro. În premieră, în 2024 un nou oraş va fi conectat la infrastructura modernă, iar de la Bucureşti la Curtea de Argeş drumul va putea fi parcurs în cel mult o oră şi jumătate, faţă de două ore şi jumătate în prezent, scrie businessmagazin.ro.