Taxa de salubrizare în Curtea de Argeș – Ce trebuie să știe cetățenii

Începând cu acest an, Primăria Municipiului Curtea de Argeș a instituit taxa de salubrizare pentru persoanele fizice care dețin sau utilizează imobile în oraș, în scopul asigurării finanțării serviciilor publice de salubrizare.

Această taxă este destinată acoperirii costurilor pentru:

  • Colectarea separată și transportul deșeurilor menajere și reciclabile (inclusiv deșeuri textile și periculoase din gospodării)

  • Transferul și sortarea deșeurilor

  • Tratarea deșeurilor biodegradabile

Cine plătește taxa de salubrizare?

Taxa este datorată de:

  • Persoanele fizice cu domiciliu sau reședință în Curtea de Argeș

  • Persoanele care locuiesc efectiv într-un imobil situat în oraș, indiferent de domiciliul din acte

  • Proprietarii de imobile, chiar și în cazul în care acestea sunt nelocuite (pentru acestea se achită taxa aferentă unei persoane)

Taxa se plătește trimestrial, iar cuantumul se stabilește la 2o lei/persoană/lună prin hotărâre a Consiliului Local. Acesta poate fi modificat în cursul anului dacă apar majorări semnificative ale costurilor de salubrizare.

Declarația de impunere – Obligatorie pentru toți proprietarii

Pentru stabilirea corectă a taxei, fiecare proprietar are obligația să depună Declarația de impunere pentru fiecare imobil deținut, în termen de:

  • 30 de zile de la aprobarea regulamentului

  • 30 de zile de la dobândirea/construirea imobilului

  • 30 de zile de la înstrăinare sau demolare (pentru scăderea de la plată)

În cazul în care imobilul este dat în chirie, comodat sau altă formă de folosință, obligația revine tot proprietarului.

Cum se depune declarația?

Declarațiile de impunere se pot depune:

  • Fizic, la Biroul Relații cu Publicul din cadrul Primăriei

  • Electronic, la adresele de e-mail:
    📧 primariacurteadearges@yahoo.com
    📧 impozitecag@gmail.com

  • Prin poștă (cu confirmare de primire) la:
    📬 Bd. Basarabilor, nr. 99, Curtea de Argeș, jud. Argeș

Documente necesare:

  • Declarația completată (în două exemplare)

  • Copie după actul de identitate

  • Pentru locuințele din blocuri: adeverință de la asociația de proprietari privind numărul de locatari

Declarația trebuie să includă toate persoanele care locuiesc efectiv în imobil, inclusiv minorii de la 0 ani.

Ce se întâmplă dacă nu se depune declarația?

Dacă declarația nu este depusă în termen, Primăria va stabili taxa din oficiu.

În acest caz, contribuabilul are la dispoziție 60 de zile de la comunicarea deciziei pentru a depune declarația corectă. Decizia din oficiu va fi anulată, iar taxa va fi recalculată conform realității declarate.

Termene de plată

Taxa de salubrizare se plătește trimestrial, astfel:

  • Până la 31 martie pentru T1

  • Până la 30 iunie pentru T2

  • Până la 30 septembrie pentru T3

  • Până la 20 decembrie pentru T4

Cei care achită taxa integral până la primul termen (31 martie) nu vor mai fi afectați de eventuale majorări ulterioare ale taxei în cursul anului.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email