„Sunt pensiuni şi restaurante care consumă apă cât un apartament locuit de 3 persoane!”

Se pierde foarte multă apă la Curtea de Argeş. De fapt, prin „se pierde” trebuie înţeles „se fură” într-un fel sau altul – prin apometre distruse care nu mai înregistrează de ani de zile consumul, prin avarii la subsolurile blocurilor, prin pompe lăsată la rădăcinele pomilor sau la pensiunile ori restaurantele care consumă apă cât un apartament în care locuiesc trei persoane. Dezvăluirile au fost făcute de preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al Aquaterm, Ionuţ Andrei, la dezbaterea publică a Regulamentului propriu al serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare în Municipiul Curtea de Argeş, dezbatere care a avut loc joi la Primărie.

Despre modificările Regulamentului aţi aflat din ziarul nostru. Astfel, „diferenţa dintre consumul înregistrat de contorul de branșament și suma consumurilor individuale se facturează prin citirea apometrelor din căminele de branșament și regularizarea consumurilor înregistrate de acestea o data la 6 luni şi se repartizează egal pe unitate imobiliară și se facturează individual  sau se  repartizează  după   o  altă   regulă  stabilită  de către asociația de proprietari (comunicată operatorului  în scris cu cel puțin 30 zile  înainte de facturarea  diferenței consumului înregistrat de contorul  de  branșament și suma consumurilor individuale) și se facturează individual”.

De asemenea, „toți utilizatorii persoane fizice (apartamente și case) au obligația de a comunica lunar operatorului indexul contorului de branșament în vederea emiterii facturii. În cazul în care utilizatorii nu respectă prevederile punctului anterior,  operatorul va factura utilizatorului un consum estimat reprezentând consumul pentru o persoană în paușal (6,3 mc/luna), operatorul având obligația să facă regularizarea o dată la 6 luni”, în baza citirii de către reprezentanții operatorului, la case sai a transmiterii indexului, la blocuri.

60% din locatarii blocurilor nu declară lunar consumul

Ionuţ Andrei spune că „60% din locatarii blocurilor nu declară lunar consumul iar noi avem problema cu facturarea”. De altfel şi Curtea de Conturi a impus facturarea lunară a consumului în urma controlului făcut la Aquaterm.

Preşedintele CA a dat exemplul unei scări de bloc din cartierul Progresu unde între 18 februarie şi 5 iunie cantitatea de apă facturată a fost de 295 de metri cubi iar furnizaţi au fost 1828 de metri cubi de apă. Avariile de la subsolurile blocurilor sunt de cele mai multe ori cauzele acestor diferenţe, dar şi faptul că sunt apometre expirate metrologic ori chiar distruse şi un mai înregistrează nimic. Porprietarii nu îi lasă pe reprezentanţi i Aquaterm să verifice iar diferenţele între furnizat şi facturat cresc. „Peste 95% dintre apometrele din apartamente sunt expirate metrologic. Diferenţa este de la 20% apă nefacturată la 50-60%”, a mai spus Ionuţ Andrei. „Sunt şi restaurante şi pensiuni care consumă cât un apartament în care locuiesc  trei persoane”, a adăugat preşedintele CA Aquaterm.

El şi-a cerut scuze pentru că Aquaterm nu a reuşit să repare strada Cuza Vodă, unde a fost ultima avarie mare. La dezbatere au participat şi câţiva cetăţeni. O doamnă a propus ca facturile la Aquaterm să poată fi plătite prin debit direct, iar alta s-a plâns de faptul că a plătit apa pe câteva luni la preţul nou, deşi consumul era din perioada anterioară.

Un reprezentant al USR Curtea de Argeş a sesizat că în Regulament era o prevedere greşită, iar Ionuţ Andrei a remediat rapid greşeala.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *