Proiectul de asfaltare a celor 33 de kilometri de străzi la Curtea de Argeş, proiect întârziat cu doi ani din cauza licitaţiilor, naşte în continuare scandal. După cum v-a mai informat ziarul nostru, locuitorii de pe mai multe străzi se plâng că trotuarele sunt prea largi iar carosabilul prea îngust. Oamenii spun că nici măcar nu aveau nevoie de trotuar, ci doar de rigole. De asemenea, o altă doleanţă a locuitorilor străzilor care fac parte din „marea asfaltare” este aceea că bordurile sunt prea înalte iar două maşini nu pot trece una pe lângă cealaltă. În plus, ei spun că nu mai pot intra cu maşinile în curţi şi că uneori chiar accesul pietonal în propria gospodărie e dificil.
„Pentru ca proiectul să obţină finanţare, pentru că sunt străzi într-un municipiu, trebuie să existe trotuare şi şanţuri de scurgere a apei. Dacă acestea nu existau proiectul nu era eligibil”, a răspuns acuzaţiilor primarul Nicolae Diaconu. „Unde nu se poate altfel, prin note de şantier, note de renunţare şi note de suplimentare a necesităţilor, vom face modificări. Proiectul a fost făcut în 2009 iar între timp s-au mai schimbat lucrurile, s-au mai făcut construcţii noi. Sunt probleme cu podeţele din cauza acestor construcţii noi, dar le vom remedia. Cei care vor un podeţ mai mare de 4 metri pentru acces auto şi mai mult de un metru pentru acces pietonal în gospodării, pot fi făcute de firma constructoare contra cost. Noi nu putem să depăşim cu mai mult de 10% costurile”, a mai spus edilul.
De asemenea, pe străzile mai strâmte bordurile vor fi îngropate mai mult astfel încât când se întâlnesc două maşini una să se poată urca pe trotuar, a precizat primarul
Senatorul liberal Iani Popa este însă de părere că proiectul „marii asfaltări” nu este în regulă. „Cei care au executat proiectul trebuia să ştie tot, să cunoască realitatea de pe străzile respective. Proiectul a fost făcut din birou, pentru că altfel nu apăreau aceste probleme, altă explicaţie nu există”, a comentat situaţia senatorul Popa la ultima conferinţă a PNL Curtea de Argeş.