Interesul pentru seminar a fost maxim – trei funcţionari şi şase ziarişti au fost prezenţi la discuţii
În sala de şedinţe a primăriei municipiului Curtea de Argeş s-a desfăşurat vineri, un seminar cu tema „Servicii publice la standarde internaţionale”, care este inclus în cadrul proiectului „Îmbunătăţirea calităţii serviciilor furnizate de către Primăria Curtea de Argeş, prin implementarea sistemelor integrate de management”. La eveniment prezenţa a fost redusă, participând doar primarul Nicolae Diaconu, împreună cu câţiva funcţionari publici.
Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 18 luni, valoarea totală eligibilă a acestuia este de 372.000 lei, din care finanţarea nerambursabilă din Fondul Social European este de 316.200 lei, contribuţia de la bugetul naţional este de 48.360 lei, iar 7.440 lei reprezintă cofinanţarea municipiului Curtea de Argeş. Obiectivul general al proiectului, conform unui comunicat de presă, vizează „creşterea calităţii şi eficienţei serviciilor publice prin implementarea unui sistem de management integrat în municipiul Curtea de Argeş”.
Schimb de experienţă pentru funcţionarii publici din cadrul primăriei
În cadrul acestui proiect s-au desfăşurat activităţi de instruire specializată a funcţionarilor din cadrul instituţiei. Astfel, 68 de funcţionari au participat la instruiri efectuate de către firma de consultanţă în implementarea sistemului integrat de management calitate-mediu; 37 de funcţionari au participat la instruiri efectuate de către furnizorul aplicaţiei informatice de management al documentelor în momentul implementării aplicaţiei şi 25 de funcţionari au participat la cursuri de perfecţionare în domeniul calităţii în administraţia publică. De asemenea, în cadrul proiectului, în perioada 16 – 22 mai, a fost organizată o vizită de studiu şi de schimb de experienţă în domeniul managementului calităţii, care s-a desfăşurat la primăria comunei Woulve St. Pierre din Bruxelles, Belgia. La acţiune au participat 12 funcţionari din cadrul primăriei municipiului Curtea de Argeş. „A fost un schimb de experienţă benefic. Am ales o administraţie locală cu aproximativ acelaşi număr de locuitori ca şi municipiul nostru Acolo am văzut o deschidere către public, o flexibilitate de care dau dovadă funcţionarii publici, dar şi un sistem electronic de plăţi şi informaţii bine pus la punct. La finalul acestui proiect ne dorim să obţinem rezultate bune şi să îmbunătăţim serviciile oferite, pentru ca cetăţenii să fie mulţumiţi”, a spus Claudia Gâlcă, responsabil de proiect.