Se îmbunătăţesc serviciile oferite cetăţenilor la Primărie

Serviciile oferite cetăţenilor de către funcţionarii publici din cadrul Primăriei vor fi îmbunătăţite considerabil prin implementarea proiectului „Îmbunătăţirea calităţii serviciilor furnizate de către Primăria Curtea de Argeş, prin implementarea sistemelor integrate de management”. Programul este finanţat din Fondul Social European prin programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative iar proiectul se desfăşoară pe parcursul a 18 luni. „Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătăţirea serviciilor publice furnizate de către Consiliului Local al Municipiului Curtea de Argeş, prin implementarea unor sisteme moderne de management, în concordanţă cu standardele internaţionale de calitate”, a explicat directorul economic al Primăriei, Gheorghe Florescu, în cadrul unui seminar desfăşurat ieri în Sala Mare a instituţiei.

Un nou program informatic va permite gestiunea eficientă a documentelor

Primul obiectiv specific al proiectului vizează implementarea şi certificarea unui sistem integrat de management calitate-mediu coroborat cu un program informatic de management al documentelor, ceea ce va permite creşterea calităţii actului administrativ, a transparenţei, eficienţei şi eficacităţii în utilizarea fondurilor publice. Al doilea obiectiv specific al proiectului vizează promovarea modernizării în administraţia publică locală din municipiul Curtea de Argeş, prin specializarea angajaţilor Primăriei în domeniul managementului calităţii mediului, ceea ce va determina motivarea şi mobilizarea acestora în direcţia inovaţiei şi în oferirea de servicii publice de calitate. „Oamenii care vor veni la Primărie nu vor mai fi nevoiţi să bată pe la mai multe uşi până vor afla informaţiile de care au nevoie. Funcţionarii publici vor fi instruiţi şi fiecare om din Primărie va şti exact ce are de făcut, iar acest lucru va permite eficientizarea muncii şi a relaţiei cu cetăţeanul”, a explicat Claudia Gâlcă.

„Nu poţi să ceri performanţă fără să plăteşti!”

Implementarea acestui sistem de management va conduce la reducerea costurilor, o mai bună utilizare a resurselor umane, logistice şi financiare precum şi creşterea performanţelor angajaţilor prin instruirea acestora în domeniul managementului calităţii. Viceprimarul Costinel Vasilescu s-a declarat însă sceptic cu privire la rezultatul final al acestui proiect. „Sunt multe părţi benefice ale acestui program însă nu cred că vom avea rezultate. Nu poţi să ceri oamenilor performanţă, fără să îi plăteşti! Ori, dacă noi oferim salarii cu 25% mai mici, ce pretenţii să mai avem de la aceşti oameni? Aş fi preferat ca restructurările să se facă prin disponibilizări şi nu prin reduceri salariale. Nu poţi să oferi calitate europeană cu salarii de 200 de euro!”, a spus viceprimarul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email