Scandal monstru în Consiliul Local la înfiinţarea serviciului de transport public local de persoane

Consiliul Local a aprobat vineri înființarea Serviciului de transport public local de  persoane prin curse regulate efectuate cu autobuze în Municipiul Curtea de Argeş, Regulamentul de organizare şi funcționare al serviciului,  indicatorii de performanţă,  Caietul de sarcini şi Studiul de oportunitate și  modalitatea de gestiune. Aleşii local s-au certat pe acest subiect minute în şir. S-a spus că “studiul de oportunitate e foarte slab”, şi s-a propus renunţarea la acesta precum şi la modalitatea de gestiune a acestui serviciu prin gestiune delegată.

Cei de la PNL, USR PLUS şi PMP au susţinut că primarul le forţează mâna să scoată la licitaţie acest serviciu deşi ar fi avut un an la dispoziţie ca să decidă dacă de această activitate s-ar putea ocupa o societate a Consiliului Local. Opoziţia a reclamat faptul că cifrele din studiul de oportunitate nu sunt reale şi au acuzat aparatul de specialitate al primarului că a întârziat demersurile punându-i pe consilieri în faţa unui fapt împlinit – să voteze ca serviciul să fie scos la licitaţie pentru că altfel proiectul “pică”. De altfel, Dan Petrescu l-a acuzat pe primar de şantaj. “Ne şantajaţi acum să votăm că dacă nu votăm pierdem banii”, a strigat acesta la Panţurescu, iar edilul a spus – “Eu am muncit împreună cu echipa mea să aducem 10 milioane de euro şi dvs. nu sunteţi de acord. Dacă  vreţi să pierdem banii e treaba voastră!”.

Până la urmă proiectul de hotărâre a fost votat aţa cum a fost făcut de primar de către consilierii PSD plus Păunescu (PRO România) în timp ce aleşii din opoziţie s-au abţinut.

Nimic nu se schimbă deocamdată

Într-o primă etapă, transportul public local se va desfăşura ca şi acum, cu microbuze clasice şi cu bilete tradiţionale, pe aceleaşi trasee şi cam la aceleaşi intervale între curse. În etapa a doua, după ce administraţia locală va finaliza proiectul referitor la modernizarea transportului public, proiect prin care va cumpăra 14 autobuze electrice, va amenaja staţiile şi o autobază pe strada Progresu, transportul local se va schimba radical. Titlurile de călătorie de toate tipurile vor fi emise prin sistemul integrat de e-ticketing pus la dispoziția operatorului de transport și monitorizat de către autoritatea contractantă, iar printre obligaţiile operatorului de transport se numără –  afişarea la părţile din faţă şi laterală dreapta ale mijlocului de transport a indicativului şi a capetelor traseului; la partea din spate a mijlocului de transport se va afişa cel puţin indicativul traseului. Elementele de informare menţionate anterior vor fi iluminate corespunzător pe timp de noapte sau în condiţii de vizibilitate scăzută.

De asemenea, în salonul mijlocului de transport va fi asigurată informarea publicului călător prin mijloace vizuale şi sonore cu privire la denumirea staţiei care urmează şi la legăturile cu alte mijloace de transport public local de persoane, iar în staţiile din programul de circulaţie vor fi afişate codul traseului, intervalele de succedare a curselor, precum  hărţi simplificate cu indicarea traseelor şi staţiilor pentru informarea publicului călător.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

RSS
Follow by Email