19 martie este termenul la care va fi anunţat câştigătorul licitaţiei pentru reabilitarea Gării Regale. După cum aţi aflat din ziarul nostru, pe 17 octombrie 2019 a fost anunţată pe sistemul electronic de achiziţii publice, SICAP, licitaţia pentru „REPARAŢII, REABILITARE ŞI RESTAURARE CLĂDIRE CĂLĂTORI DIN STATIA C.F. CURTEA DE ARGES (expertiză şi DALI – clădire monument istoric)-SRCF Craiova”, de către Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” – SA. Trei societăţi comerciale au depus oferte – asocierea SM GENERAL INVEST, COLAD INTERCONS SRL, VICAM CM S.R.L. şi de la doi ofertanţi unici – CRINDESIGN PROIECT şi Maslaev Consulting SRL.
”Lucrările propuse vor ține cont de faptul că această clădire este monument istoric, ceea ce impune ca lucrările de reparații, restaurare și reabilitare să se realizeze cu material și tehnici specifice epocii de edificare a clădirii și numai cu avizul Ministerului Culturii și Identității Naționale. Atât serviciile premergătoare execuției cât și lucrările necesare vor trebui efectuate numai cu personal atestat de Ministerul Culturii și Identității Naționale pentru acest tip de obiectiv”, se arată în anunțul postat în SICAP.
Ultima licitaţie, valoare de patru ori mai mare
Tema de proiectare se va elabora de către arhitect împreună cu beneficiarul, care trebuie să își însușească forma finală prin semnătură. Studiile de specialitate se vor elabora de către consultanți, specialiști, experți, verificatori atestați de Ministerul Culturii.
Valoarea totală estimată este de 253.000 de lei, de aproape patru ori mai mare decât cea de la licitația din ianuarie 2018, la care nu s-a prezentat nimeni. Acum, este vorba de a șasea licitație cu acest obiect lansată de CFR SA.
Gara Regală de la Curtea de Argeş a fost inaugurată pe 27 noiembrie 1898, la doar un an de la începerea lucrărilor de construcție, când a avut loc şi punerea în circulaţie a căii ferate Piteşti – Curtea de Argeş. Cu excepţia lui Carol al II-lea, al cărui sicriu a fost adus aici în februarie 2003 cu un vehicul militar, toţi regii înmormântaţi la Mănăstirea Curtea de Argeş au fost aduşi aici pe calea ferată.