În 2018 Autoritatea de Reglementare pentru Serviciile Comunitare soma Primăria Curtea de Argeş să înfiinţeze Serviciul de dezinsecție, dezinfecție și deratizare, iar în luna mai a anului următor Consiliul Local aproba „Studiul de oportunitate privind modalitatea de gestiune a Serviciului de dezinsecție, dezinfecție și deratizare, pentru aprobarea modalității de gestiune și pentru aprobarea Contractului de servicii”.
Din 2019 e în vigoare această decizie locală, dar degeaba. Conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului Public nou înfiinţat, dezinfecţia, dezinsecţia şi deratizarea se fac periodic, o dată pe lună, trimestrial, sau de câte ori e nevoie pentru stingerea unui focar de infecţie, iar costurile sunt suportate de Primărie pentru locurile de joacă, parcuri, instituţii publice, etc., şi de proprietari în cazul spaţiilor comune din blocuri, etc.
De dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare s-au putea ocupa Societatea de Salubritate sau Serviciul Public de Gospodărie Comunală (SPGC), legea permiţând delegarea directă către o societatea cu capital social integral al unităţii administrativ teritoriale, cum este Societatea de Salubritate, sau unui serviciu public de interes local, cum este SPGC, da nu s-a întâmplat nimic din toate astea până acum.
Lucrurile ar putea să se schimbe, după ce Consiliul Local a aprobat joi, la şedinţa ordinară a lunii iulie, rectificarea bugetului local. Una dintre modificări este alocarea a 50.000 de lei, plus TVA, la solicitarea Compartimentului pentru Protecţia Mediului, banii urmând să fie folosiţi pentru „acţiuni de combatere a artropodelor şi rozătoarelor”. Astfel, administraţia locală ar urma să facă dezinsecţie şi dezinfecţie în oraş. Când şi cum nu se ştie încă.