La Biroul de taxe şi impozite din Primărie e, de o săptămână, aglomeraţie mare

Impozitul pentru clădirile cu destinație mixtă, rezidențială și nerezidențială, va fi similar celui aplicat locuințelor, dacă spațiile afectate pentru locuit, respectiv, pentru activitatea economică nu sunt delimitate prin contract și dacă nu sunt deduse cheltuielile cu utilitățile, conform unor recente prevederi legale. Condiția privind deducerea cheltuielilor cu utilitățile se aplică în cazul clădirilor mixte în care spațiul de locuit și cel destinat activității nu sunt delimitate conform prevederilor contractuale de deținere a spațiului. În cazul în care spațiile sunt distincte, de exemplu dacă în contractul de închiriere sau de comodat e prevăzut un spațiu pentru sediul persoanei juridice sau PFA,  atunci este necesar un raport de evaluare pentru tot imobilul. Impozitul se calculează ca pentru clădiri rezidențiale pentru partea de locuit și ca pentru nerezidențiale, pentru cea afectată activității. Cele două valori se însumează.

Prin urmare, criteriul utilităților intervine doar acolo unde nu există delimitare a spațiilor prin contract.

Prin cheltuielile cu utilitățile se înțelege: cheltuieli comune aferente imobilului, energia electrică, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare.

Schimbarea sistemului de taxare a clădirilor din acest an a creat dificultăți, în special, persoanelor care și-au înregistrat firmele sau PFA acasă.

„Renunţ la tot!”

La Biroul Taxe şi Impozite din Primăria Curtea de Argeş e, de câteva zile, o adevărată nebunie. Cetăţeni furioşi, funcţionari obosiţi şi din acest motiv irascibili, atmosferă încinsă şi cuvinte grele aruncate din toate părţile. Noul Cod Fiscal în care sunt prevăzute toate modificările aduse impozitelor este greu de citit, şi mai greu de înţeles în anumite părţi de către contribuabilii obişnuiţi. Oameni oneşti, cei mai mulţi dintre ei, argeşenii „mari patroni”, cu firma în sufragerie, au mers la Primărie să completeze un document în funcţie de care li se stabileşte impozitul. Pentru toate clădirile mixte, proprietarul persoană fizică este obligat să completeze declarația care se depune la direcțiile de taxe locale până pe 31 martie. Această hârtie a adus cu ea haosul nu doar la Curtea de Argeş. „Avem firma înregistrată acasă, dar magazinul e pe strada Negru Vodă. Trebuie să facem evaluarea imobilului, am aflat, şi vrem să vedem despre  ce e vorba”, mărturiseşte un cetăţean.

 

Alţii, mai nervoşi, ies din Primărie şi spun că vor renunţa la tot – la firma care oricum nu le aduce mare lucru, doar controale, la oraşul care nu le mai place deloc, la ţara asta în care simt că sunt buni doar de dat impozite. Haosul va dura cel puţin până la sfârşitul lunii martie, după care va începe altul, determinat de suma pe care „marii patroni” vor trebui să o plătească.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email