Primăria Curtea de Argeș a lansat în dezbatere publică Regulamentul de organizare și funcționare a Cimitirului „Sf. Îngeri”.
„A mai existat un Regulament, dar acesta pe care îl propunem aduce detalii noi”, spune Răzvan Bădescu, de la Serviciul Patrimoniu din Primărie.
Iată câteva dintre prevederile Regulamentului:
-Locurile de înhumare pot fi atribuite în folosinţă pe o durată de șapte sau 20 de ani de către Administratorul Cimitirului în cazul decesului unei persoane, pe baza aprobării cererii, cu plata integrală şi anticipată a taxei de concesionare. Totodată titularul Concesiunii este obligat să plătească o taxă anuală de întreținere a cimitirului care constă în: curățarea aleilor și transportul gunoaielor rezultate; iluminatul interior al cimitirului; consumul apei din rețeaua de alimentare a cimitirului; cosirea ierbii și defrișarea suprafețelor de vegetație ce nu se pretează cu specificul locului; întreținerea clădirilor și a instalațiilor existente.
-Dreptul de folosinţă asupra locurilor de veci încetează: la expirarea duratei termenului de concesionare; titularul dreptului de folosinţă renunţă la acest drept în baza unei cereri; în caz de părăsire sau de menţinere în stare de neîngrijire pe o perioadă mai mare de 2 ani a locurilor de înhumare şi a lucrărilor funerare.
-La locurile de înhumare se pot executa următoarele lucrări: la locurile de înhumare atribuite în folosinţă pe o durată de şapte ani se vor putea executa numai însemne, borduri și împrejmuiri din piatră; la locurile de înhumare atribuite în folosinţa pe o durată de 20 ani se vor putea executa lucrări subterane constând în cripte şi alte lucrări cum ar fi: lespezi, obeliscuri, lucrări de artă şi executări de cavouri.
Cei interesați pot trimite propuneri sau sugestii cu privire la Regulament până pe 15 noiembrie.