”Realizarea unui brand al municipiului Curtea de Argeș este o necesitate”

Specialiștii care au realizat  Strategia de dezvoltare a municipiului Curtea de Argeș până în 2027 spun că trebuie luate mai multe măsuri pentru ca orașul să devină competitiv. Astfel, conform documentului citat, administrația locală trebuie să facă mai multe –  să consulte  periodic mediul de afaceri local; să organizeze campanii de informare a oamenilor de afaceri privind oportunitățile de finanțare; să încurajeze și să sprijine grupurile de producători locali în vederea asocierii și promovării produselor acestora la nivel local și național; să încurajeze investițiile  private, să atragă  investitori în municipiu prin crearea unui cadru legal privind acordarea de facilități fiscale agenților economici din oraș.

De asemenea, alte lucruri care trebuie făcute sunt  inventarierea spațiilor publice în vederea oportunităților de noi afaceri; înființarea unui centru expozițional; organizarea unor târguri de specialitate în care sunt prezentate serviciile și produsele; elaborarea unei strategii de dezvoltare economică; modernizarea și amenajarea piețelor agroalimentare; înființarea unor centre de colectare și stocare a produselor provenite de la producătorii locali; promovarea producătorilor locali prin dezvoltarea unei platforme web și de consum al produselor locale. Una dintre cele mai importante măsuri recomandate este realizarea unui brand al municipiului Curtea de Argeș.

Un milion de lei pentru „Curtea Domnescă de Argeş – capitală a turismului românesc”

Municipiul a avut însă parte, în urmă cu câțiva ani, de un proiect menit să-l transforme într-o destinație turistică de top.

În 2011, Curtea de Argeş a obţinut finanţare pentru proiectul „Curtea Domnescă de Argeş – capitală a turismului românesc”. Valoarea proiectului a fost de 1.015.441 lei, iar timpul de implementare – 12 luni.

Proiectul s-a desfășurat pe parcursul unui an și a fost implementat de Primăria municipiului Curtea de Argeș și finanțat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.3 – “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică” Operaţiunea Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specific.

Fostul primar spunea că prin acest proiect european ”am reuşit promovarea turismului, a municipiului Curtea de Argeş, mărind numărul de turişti în perioada 08.2010 – 01.2011 cu peste 350.000 de turişti şi realizând un grad de ocupare a unităţilor de cazare cu 30% mai mare”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email