Realizarea completă a Autostrăzii Sibiu – Pitești, din nou incertă

Pe lângă discuțiile privind slaba absorbție a fondurilor europene, reprezentanții Comisiei Europene au discutat la București și despre MasterPlanul General de Transport (MPGT), potrivit HotNews.ro.
Astfel, oficialii europeni spun că MasterPlanul a înregistrat progrese, însă că documentul nu este încă gata. În plus, reprezentanții CE spun că în aceste zile se definitivează unele aspecte esențiale ce vor fi incluse în forma finala a MPGT-ului.
Unul dintre aceste aspecte esențiale se referă la autostrada Sibiu-Pitești, o autostradă pe care partea română încearcă să o “transforme” din calcule într-o investiție prea scumpă și greu de realizat, în dauna altor autostrăzi pe rețeaua TEN-T Core din țară, care ar fi teoretic mai utile și mai ușor de construit. Astfel, intențiile oficialilor de la București vizează realizarea tronsoanelor de capăt ale autostrăzii Sibiu – Pitești, și anume Sibiu-Boita și Pitești-Curtea de Argeș (inclusiv ramura Curtea de Argeș – Râmnicu Vâlcea) și să amâne realizarea tronsonului de mijloc (esențial pentru că întreagă autostradă să fie pe deplin utilă, abia după anul 2020) pe următorul exercițiu financiar.
Cu banii europeni economisiți din nerealizarea completă a autostrăzii Sibiu-Pitești, autoritățile de la București au în plan să facă alte autostrăzi pe rețeaua TEN-T Core prin alte zone din țară, mai ales că în ultimele două luni au scos la licitație numeroase noi studii de fezabilitate. După cum aţi aflat din ziarul nostru, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a scos la licitaţie „revizuirea/actualizarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Piteşti”, iar licitaţia are trei contestaţii pentru documentaţia de atribuire.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email