Raportul de activitate al primarului municipiului Curtea de Argeș, Constantin Panțurescu

Raportul de activitate al primarului Constantin Panțurescu în 2023 a fost publicat zilele trecute.

„Am continuat dezvoltarea orașului și am pus în centrul preocupărilor noastre calitatea vieții, cheia dezvoltării sănătoase a unui oraș, un obiectiv fundamental care trebuie să se regăsească în tot ceea ce facem. Ca de fiecare dată, echipa și conducerea primăriei au analizat, planificat și ierarhizat proiectele de dezvoltare, resursele financiare de care putem beneficia, zonele în care de investițiile propuse se vor bucura cât mai mulți cetățeni. (…).  vă asigurăm că eforturile noastre comune pentru creșterea calității vieții vor avea rezultatele așteptate. Nu se poate realiza nimic spectaculos peste noapte, dar cu o abordare constructivă și cu decizii înțelepte putem pune bazele unei dezvoltări durabile. Asta se face zi de zi în administrația publică locală și considerăm că suntem pe drumul bun. (…)”, se arată în raport.

„Voi lupta mereu pentru dezvoltarea orașului”

„Datele prezentate în Raportul anului 2023 pot oferi o imagine generală asupra activității aparatului de specialitate al Primarului și a serviciilor publice din subordine. O atribuție importantă a întregului aparat de specialitate o constituie fundamentarea proiectelor de acte normative adoptate sau emise de autoritățile locale, precum și susținerea materialelor în plenul ședințelor de consiliu local. În anul 2023 au fost adoptate un număr de 165 Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Curtea de Argeș. De asemenea s-au emis 1320 dispozitiii cu caracter nominal sau general. Acțiunile întreprinse în anul 2023 au vizat toate sectoarele de activitate din sfera admnistratiei publice locale, respectiv investiții de interes local, asistență socială, educație, sănătate, cultură, tineret, sport, protecția mediului, dezvoltare urbană, evidența populației, administrarea domeniului public și privat al municipiului, servicii de utilitate publică, activități de administrație social-comunitară. (…). Așa cum mă cunoașteți, voi lupta mereu pentru dezvoltarea orașului și voi avea o preocupare continuă în ceea ce privește folosirea eficientă a banului public, precum și ducerea la bun sfârșit a proiectelor mari, care vor aduce beneficii uriașe orașului. Mulțumesc cetățenilor pentru sprijin și încredere și doresc să îi asigur de întreaga mea implicare, muncă și onestitate, pentru atingerea obiectivului principal, și anume, dezvoltarea comunității noastre”, scrie primarul Panțurescu în raport.

SERVICIUL IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE

Conform Raportului, Serviciul impozite și taxe locale a înregistrat în 2023 26.558 documente în evidența fiscală a persoanelor fizice și juridice astfel: 2248 declarații de impunere mijloace de transport persoane fizice; 589 declarații de impunere mijloace de transport persoane juridice; 182 de transferuri fiscale auto persoane fizice și juridice; 4060 decizii de impunere centralizate și decizii de impunere matricole fără impozit; 206 dosare patrimoniu, etc.

De asemenea, au fost eliberate 4272 certificate fiscale persoane fizice și juridice, în vederea rezolvării unor probleme legate de notariat, bancă, poliție, judecători, etc.

S-a încasat suma de 925948.40 lei în urma proceselor-verbale de contravenție primire (amenzi achitate) și s-au încasat 32089.58 lei din popririle efectuate. În ceea ce privește acordarea unor facilitați pentru veteranii de război, persoane cu handicap grav și accentuat s-au soluționat un număr de 354 cereri.

DIRECȚIA ARHITECT ȘEF

Sinteza activității Direcției Arhitect Șef anul trecut arată astfel – s-au înregistrat 6 cereri de emitere a Avizelor de Oportunitate în vederea elaborării documentațiilor de urbanism și amenajarea teritoriului specifice și 5 cereri de emitere a Avizului Arhitectului Șef, au fost întocmite Rapoartele și procedurile aferente informării populației cu privire la elaborarea și aprobarea documentațiilor de urbanism, și  au fost înregistrate și soluționate 209 de solicitării și petiții.

Au fost eliberate 2 avize către Consiliul Județean Argeș cu privire la lucrări efectuate pe două unități administrative teritoriale.

În această perioadă au avut loc 7 ședințe ale Comisiei tehnice de urbanism și Amenajarea Teritoriului, dintre care una a fost derulata online, proporțional cu solicitările transmise, de competența Comisiei.

S-au emis 6 Avize de Oportunitate și 5 Avize ale Arhitectului Șef.

Au fost aprobate 5 documentații de tip PUZ, 3 pentru introducere în intravilan a unor terenuri în vedere construirii unor locuințe individuale și 2 pentru reglementarea terenurilor intravilane.

COMPARTIMENTUL URBANISM ȘI AMENAJAREA TERITORIULUI

La Compartimentul urbanism și amenajarea teritoriului, anul trecut s-au înregistrat 319 cereri de emitere a certificatelor de urbanism, 187 de cereri pentru emiterea autorizațiilor de construire și a autorizațiilor desființare, 164 cereri de eliberare certificat de atestare a edificării construcțiilor și 140 cereri de eliberare a certificatelor de nomenclatură stradală. De asemenea, au fost înregistrate și soluționate un număr de 209 de solicitării și petiții.

Au fost emise 304 Certificate de Urbanism (inclusiv în baza cererilor depuse, în termen, în anul anterior); au fost retrase 9 cereri în vederea completării dosarelor sau din alte motive, 170 Autorizații Construire/desființare(inclusiv în baza cererilor depuse, în termen, în anul anterior); au fost retrase 16 cereri în vederea completării dosarelor sau din alte motive, 108 Certificate de atestare a edificării construcțiilor și 56 de Certificate de atestare a edificării construcțiilor pentru care a fost necesară întocmirea expertizelor tehnice corespunzătoare, 140 Certificate de nomenclatură stradală și au fost întocmite 18 rapoarte privind statistica aferentă construcțiilor.

SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENȚA POPULAȚIEI

La Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al Municipiului Curtea de Argeș au fost înregistrate în 2023 286 acte de naștere; 162 acte de căsătorie; 322 acte de deces; au fost eliberate 86 extrase multilingve ale actelor de naștere, căsătorie și deces la cererea persoanelor; au fost întocmite 25 de referate, în vederea soluționării dosarelor având ca obiect transcrierea certificatelor de stare civilă încheiate în străinătate.

 

One thought on “Raportul de activitate al primarului municipiului Curtea de Argeș, Constantin Panțurescu

  1. Pe noi ne interesează ce naiba se întâmplă cu autobuzele alea din spatele primăriei? Văd ca ați făcut stațiile dar autobuzele sunt tot acolo? Așteptați următorul mandat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email