Proiectul de 9 milioane de euro prin care se aduc autobuze electrice la Curtea de Argeş a intrat în linie dreaptă

La şedinţa extraordinară de joi Consiliul Local Curtea de Argeş a aprobat un proiect de hotărâre privind documentația de atribuire a Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate efectuate cu autobuze în Municipiul Curtea de Argeș. Se intră astfel în linie dreaptă, în perioada următoare urmând să aibă loc licitaţiile. Discuţiile au fost numeroase şi strict tehnice – s-a discutat despre riscurile pe care le poate avea Primăria şi care să fie procentul pe care îl suportă, despre redevenţa pe care trebuie să o achite câştigătorul licitaţiei şi despre faptul că administraţia locală va trebui să subvenţioneze transportul local atunci când, adică foarte repede, societatea va constata că tariful e prea mic. Tariful de la care se pleacă este de 2,7 lei.

Interesant a fost faptul că preşedintele de şedinţă, Ionel Păunescu, a fost de-a dreptul  despotic atunci când unii au vrut să vorbească, pe alţii i-a ignorat minute în şir, şi a zbierat la un coleg de parcă era în Piaţa Centrală, acolo unde vrea să fie şef.

Nimic nu se schimbă deocamdată

Vă reamintim că schimbarea transportului local se va face în două etape. În prima, transportul public local se va desfăşura ca şi acum, cu microbuze clasice şi cu bilete tradiţionale, pe aceleaşi trasee şi cam la aceleaşi intervale între curse. În etapa a doua, după ce administraţia locală va finaliza proiectul referitor la modernizarea transportului public, proiect prin care va cumpăra 14 autobuze electrice, va amenaja staţiile şi o autobază pe strada Progresu, transportul local se va schimba radical. Titlurile de călătorie de toate tipurile vor fi emise prin sistemul integrat de e-ticketing pus la dispoziția operatorului de transport și monitorizat de către autoritatea contractantă, iar printre obligaţiile operatorului de transport se numără –  afişarea la părţile din faţă şi laterală dreapta ale mijlocului de transport a indicativului şi a capetelor traseului; la partea din spate a mijlocului de transport se va afişa cel puţin indicativul traseului; elementele de informare menţionate anterior vor fi iluminate corespunzător pe timp de noapte sau în condiţii de vizibilitate scăzută, etc.

De asemenea, în salonul mijlocului de transport va fi asigurată informarea publicului călător prin mijloace vizuale şi sonore cu privire la denumirea staţiei care urmează şi la legăturile cu alte mijloace de transport public local de persoane, iar în staţiile din programul de circulaţie vor fi afişate codul traseului, intervalele de succedare a curselor, precum  hărţi simplificate cu indicarea traseelor şi staţiilor pentru informarea publicului călător.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email