O mai ţineţi minte? Aveţi o poveste cu ea? Aţi avut ocazia să va plimbaţi cu ea? Bătrâna locomotivă de manevră de la Curtea de Argeş a avut un sfârşit trist şi nemeritat. Da, aţi ghicit, a ajuns de multă vreme la fier vechi în condiţiile în care – credem noi – ar fi putut fi restaurată şi expusă în gară (ar fi fost un punct de atracţie, nu credeţi?)
Pe scurt: locomotiva a fost folosită pentru a tracta vagoane pe ruta gară – IF şi retur. Probabil că unii dintre dumneavoastră şi-o mai amintesc pufăind pe vechea şină care mergea la IF în paralel cu strada 1 Decembrie 1918 (fosta 23 august). Prin 1987 (aproximativ), locomotiva a fost „trasă pe dreapta” lângă Gara Mică (clădire care nu mai există), undeva în apropiere de fostul ştrand. Era în perfectă stare de funcţionare – încă mai pufăia când a fost îngrădită cu paravane de lemn. În timp şi-au făcut apariţia hoţii de fier vechi care au adus-o în starea din imagine, după care locomotiva a dispărut definitiv din zonă. Gara Mică a fost şi ea demolată, calea ferată care ducea la IF a fost demontată. Nu comentăm motivele pentru care au dispărut Gara Mică şi vechea cale ferată, despre locomotivă însă credem că ar fi fost bine să fie expusă ca piesă de muzeu în Gara Regală.
Din câte îmi aduc aminte, locomotiva a fost fabricată la Reşiţa. Parcă văd şi acum plăcuţa roşie pe care scria cu alb: vit. max. 45 km/h. Ar fi meritat să aibă soarta locomotivei din imagine (acelaşi model de la Muzeul din Reşiţa). Că să nu mai zic că, funcţională fiind în momentul în care a fost trasă pe dreapta, i-ar fi stat foarte bine ca locomotivă pentru un tren de agrement care să circule pe Calea Ferată Regală pe ruta Piteşti – Curtea de Argeş… (Era doar un vis nevinovat…) Atracţie turistică zic!
Didi Dumitrescu