Primăria din Arefu este singura care „s-a prins” că România trebuie să găzduiască Dracula Fest

Instituţii media de mare impact internaţional ca CNN, Hunffigton Post sau The Guardian au scris despre România şi Dracula zilele trecute, scrie Ziarul Financiar (ZF) de ieri.  „Singurul care şi-a dat seama ce înseamnă un Dracula Fest este primarul comunei Arefu din judeţul Argeş (unde se află cetatea Poienari a lui Vlad Ţepeş), care organizează un festival Dracula Fest, dar în . ..august, fără niciun fel de sprijin de la stat”, scrie ZF
Ignorarea brandului Dracula vine însă în contextul în care turiştii străini identifică România cu acest brand şi, mai mult decât atât, alte ţări au ales să împrumute brandul românesc pentru a câştiga milioane de euro, potrivit Ziarului Financiar.
Cine foloseşte mitul lui Dracula
Dacă România se promovează cu „Explore the Carpathian garden”, egiptenii cheamă turişii la Cairo într-un parc de distracţii în care se găseşte castelul lui Dracula.
Şi alte capitale folosesc mitul lui Dracula, mai ales cu ocazia sărbătorii de Halloween. Publicaţii internaţionale precum The Guardian au atras atenţia asupra faptului că România nu ştie să vândă brandul Dracula, mai ales într-o perioadă în care tot Occidentul a fost cuprins de febra Halloweenului, ce pune accent pe miturile cu vampiri şi implicit pe cel al lui Dracula, mai scrie ZF.
„Festivalul numit Dracula Fest se organizează în august în comuna Arefu din judeţul Argeş – în care se află cetatea Poienari, reşedinţa secundară a lui Vlad Ţepeş (cunoscut de străini ca Dracula) – de către Primăria Arefu, dar care nu are niciun sprijin de la Ministerul Turismului”, afirmă jurnaliştii de la Ziarul Financiar care îl citează şi pe viceprimarul comunei, Pavel Bârlă.
„Am cerşit bani pentru festival!”
„Festivalul atrage un număr nesemnificativ de turişti pentru că nu este promovat în afara comunei. A trebuit să cerşim bani de la diferite companii private pentru a organiza festivalul lui Dracula, aflat la cea de-a doua ediţie, pentru că nu avem niciun sprijin din partea Ministerului Turismului”, a declarat pentru ZF viceprimarul, adăugând că „Primăria a alocat din bugetul propriu în jur de 2.300 de euro şi nu ar fi putut să organizeze un festival de o amploare mai mare şi mai comercial cu aceşti bani”. Pavel Bârlă a mai spus ziariştilor de la ZF – „Nu ne ajută nimeni cu nimic. Nu ştiu ce promovează Ministerul Turismului, dar pe Dracula nu îl promovează deloc”.
De parcă toate acestea nu ar fi de ajuns, mai sunt probleme şi cu Cetatea lui Vlad Ţepeş, s-a mai plâns viceprimarul din Arefu jurnaliştilor de la ZF. „Cetatea Poienari (sau a lui Vlad Ţepeş) trebuie restaurată, având în vedere că scările stau aproape să cadă. Anul acesta cetatea va intra într-un program de renovare cu fonduri europene”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email