În topul răspunsurilor la sesizările cetăţenilor de pe site-ul www.domnuleprimar.ro, primăria din Curtea de Argeş se află pe locul 34, adică din 123 de sesizări, edilii au răspuns la doar 64. După ce mai bine de 10 luni, primarul Nicolae Diaconu nu a mai răspuns la întrebările adresate on-line de locuitorii din municipiu, acum lucrurile par să fi intrat în normalitate.
Vecinii – stăpâni pe domeniul public
Mai mulţi locatari pe strada Banu Mărăcine sunt supăraţi că vecinii de la parter şi-au făcut o parcare privată, chiar pe domeniul public. Mai mult, ca să fie siguri că nimeni nu le invadează terenul, care nici măcar nu le aparţine, cetăţenii au montat garduri metalice. “Cei de la parter beneficiază de parcare betonată şi împrejmuită din proprie iniţiativă, fără a mai cere vreo aprobare cuiva, şi, cu toate că au fost somaţi să elibereze spaţiul ocupat abuziv, aceştia ignoră orice somaţie atâta timp cât nu se vor lua măsuri mai ferme. Aşteptăm totuşi o implicare mai fermă din partea dvs. pentru rezolvarea acestei probleme, deoarece toţi locatarii au drepturi egale”, spune sesizarea. Din partea municipalităţii, lucrurile s-au pus la punct, iar angajaţii SPGC au venit în zonă şi au demolat gardurile ridicate ilegal. Cetăţenii însă nu s-au dat bătuţi şi au continuat să pună garduri, de această dată, din sârmă. Aşa se face că la numai două săptămâni de la prima sesizare, mai apare încă una. “Mulţumim primăriei pentru implicare, însă locatarii de la parter cred că sunt obsedaţi de împrejmuit, căci după ce au plecat salariaţii SPCG au început să improvizeze nişte garduri de sârmă în locul fostelor porţi metalice, creând un aspect desgustător”, continuă sesizărea cetăţenilor.
„Când ţi-e lumea mai dragă, taie apa şi rămâi cu săpunul pe tine”
Alţi cetăţeni, de această dată din cartierul Confarg, sunt supăraţi că nu au apă la robinete. “De câteva săptămâni s-au demarat lucrări de asfaltare pentru parcarea din spatele blocurilor P1+P2. Problema cea mare este că ne cam opreşte şi apa, între orele 10:00 şi 12:00, dar nimeni nu ne anunţă. Ca locatari, cetăţeni, plătitori de taxe etc , cred că am merita şi noi un amărât de anunţ prin care să ne avertizeze când şi cât se opreşte apa. Banii vor să le plătim lunar, dar le este greu să „colaboreze” cu administratorul prin a pune mâna pe telefon şi a anunţa. Ultima oară când a fost apa oprită, am venit acasă, am dat drumul la robinetul căzii şi mi-a bubuit efectiv robinetul din cauza aerului care era pe ţeavă! Ce Dumnezeu, până la urmă suntem oameni cu toţii, toţi avem planuri pentru ziua respectivă, când ţi-e lumea mai dragă şi intri să faci o baie şi tocmai atunci îţi taie apa şi rămâi cu şamponul şi săpunul pe tine. Cum ei vor plata lunară, aşa vrem şi noi puţin respect, un simplu biletel”, semnează un cetăţean indignat. Şi la această sesizare, primarul a răspuns, explicându-i cetăţeanului că din cauza defecţiunilor la reţeaua de apă şi din cauza conductelor foarte vechi, s-a luat decizia schimbării în totalitate a conductelor.
Gabriela Dobra