Primăria o comite din nou – Managementul de proiect pentru parcul fotovoltaic costă de şase ori mai mult decât era prevăzut

Primăria Curtea de Argeş a publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) noile contracte semnate pentru diverse lucrări. Ultimele sunt referitoare la reabilitarea clădirii Grădiniţei “O lume minunată”, unde se fac lucrări de îmbrăcare a pereţilor cu 90,992.15 de lei, de către SC Zagros Grup SRL, din Piteşti, şi la atribuirea contractului – servicii de consultanţă management proiect pentru implementarea proiectului – “Producerea energiei electrice din surse regenerabile în municipiul Curtea de Argeş”,  valoare achiziţie 126,750 de lei, titular contract SR Rombac SRL din Bacău. În mod ciudat, din luna februarie şi până acum, valoarea consultanţei a crescut de şase ori.
De le „comerţ cu ridicata” la management şi consultanţă
În luna februarie a acestui an, la penultima conferinţă de presă susţinută de primarul Nicolae Diaconu în acest an, acesta declara – „Anul acesta vom începe proiectul cu parcul fotovoltaic. Nu am găsit un consultant până acum pentru că suma prevăzută pentru asta e prea mică, sub 300 de milioane, vreo două sute şi ceva. Vom lua de la alte capitole şi vom creşte suma ca să devină atractiv ca să găsim un consultant”. A căutat foarte mult şi foarte bine bani primarul şi a găsit, nu se ştie unde, dar a găsit atâţia încât de la 20.000 de lei a ajuns la 126.750 de lei. Acum, problema este că atribuirea contractului e la limita celor 30.000 de euro care se pot da direct, dar şi la o altă limită, „geografică”, pentru că, din nou, avem aceeaşi problemă – de unde au ştiut cei de la Primărie despre această societate din Bacău, menţionată mai sus, care are ca principal obiect de activitate „Comerț cu ridicata al produselor textile”?!
Mai mult decât atât, cifra de afaceri a acestei firme ce aparţine unei tinere, care e plecată din ţară în Italia, a fost în 2013 de 2,758 lei, are un singur angajat iar în 2011 şi 2012 nu a avut activitate. Oare cum au ales cei de la Primărie o asemenea firmă, din Bacău, despre care nu există referinţe pe net,  cu o cifră de afaceri de 2,758 lei ca să-i încredinţeze direct un contract în valoare de 126,750 de lei?!
Cum se fac atribuirile directe
Pentru contractele atribuite direct se cer trei oferte şi din ele se alege cea mai bună. La Primăria Curtea de Argeş, potrivit referentului superior de la Compartimentul de Investiţii din cadrul Primăriei, Constantin Porceanu, firmele se caută pe net şi aşa se cer ofertele. „Înainte de a cere oferte ne uităm şi noi pe Internet, să vedem cine a făcut mai multe lucrări de acest gen”, ne-a declarat anterior Porceanu despre un alt contract atribuit direct, un contact în valoare de 800 de milioane dat SC Acolada Construct SRL prin atribuire directă.
Am căutat şi noi pe Internet firma care ia 1,2 miliarde pentru consultanţă şi nu am găsit nimic referitor la activitatea ei anterioară, la succesele obţinute şi la realizările ei în acest domeniu. E posibil ca sursele noastre de informare să fie însă diferite de cele ale primarului Diaconu sau ale referentului superior Porceanu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email