Primăria îşi angajează firmă de consultanţă

Legile care reglementează achiziţiile publice s-au schimbat, iar modificările presupun „activităţi şi eforturi suplimentare la nivelul compartimentului de specialitate din cadrul Unităţii Adminstrativ Teritoriale Municipiul Curtea de Argeş”, potrivit inspectorului Eduard Burlacu, de la Compartimentul Investiţii – Achiziţii.

La nivelul municipiului anual sunt derulate un număr de cel puţin 10 – 15 proceduri de atribuire şi 30 – 35 de achiziţii directe, care, din cauza resurselor umane insuficiente, s-au derulat cu dificultate în contextul vechiului pachet legislativ, fiind înregistrate dese întârzieri şi omisiuni, afirmă Eduard Burlacu.  Acum, conform noilor reglementări, autorităţile contractante sunt obligate să „utilizeze resurse profesionale adecvate care să răspundă cerinţelor celor trei etape în care se realizează procesul de achiziţie publică, şi anume – palnificarea/pregătire, inclusiv consultarea pieţei, organizarea procedurii şi atribuirea contractului, şi etapa post – atribuire, respectiv executarea şi monitorizarea implementării”, se arată în referatul întocmit de Eduard Burlacu. Din aceste motive el a solicitat Consiliului Local „achiziţia de servicii de asistenţă/suport pentru desfăşurarea procedurilor de atribuire” a două obiective de investiţii – reabilitare pod peste Valea Iaşului, valoare 545.560 lei, şi reabilitare pod peste Valea lui Gan, a cărei valoare este de 440.780 lei, sume fără TVA.

În acest moment la Compartimentul Investiţii – Achiziţii lucrează trei persoane, Constantin Porceanu, referent superior, Constantin Teodorescu, inpector superior, şi Eduard Burlacu.

Cele două contracte presupun multă muncă, iar cei trei nu pot face faţă, astfel încât se impune angajarea unor consultanţi care vor fi plătiţi cu 100 de lei ora, valoarea totală a acestor servicii urmând să ajungă la 30.000 de lei.

„De ce nu am fost la cursuri?”

 

La şedinţa de Consiliu Local la care s-a decis achiziţia consultanţei, au fost şi voci care au spus că cei 30000 de lei ar putea constitui salariul unui inspector din Primărie pentru un an întreg. „S-au tot făcut cursuri la Mamaia, la Sinaia, de ce nu am mers să ne instruim?”, a întrebat consilierul Ionel Păunescu. „Mi se pare un pic de teamă în referatul întocmit de dl. Eduard Burlacu”, a mai afirmat acesta. Până la urmă însă solicitarea a fost aprobată, iar Unitatea Administrativ Teritorială Muniicpiul Curtea de Argeş va lansa pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice achiziţia unui contract de consultanţă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *