Municipiul Curtea de Argeş a anunţat vineri pentru a doua oară pe sistemul electronic de achiziţii publice „Consultarea pieției pentru atribuirea contractului privind Delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate efectuate cu autobuze în Municipiul Curtea de Argeș”. Prima dată a consultat piaţa în octombrie, anul trecut, după ce nu a fost depusă nicio ofertă la licitaţia pentru delegarea acestui serviciu public.
După consultarea pieţei din octombrie, Primăria a anunţat din nou licitaţia pentru delegarea transportului local şi din nou nu s-a prezentat nimeni, deşi atunci autorităţile au spus că documentaţia licitaţiei a fost îmbunătăţită astfel încât să respecte costurile şi legea. Mai mult, după prima consultare a pieţei, la a doua licitaţie, valoarea estimată a contractului pe care Primăria urma să-l semneze cu societatea câştigătoare a crescut cu un milion de lei. Se pare că nu a fost de ajuns, pentru că Primăria a apelat iarăşi la specialişti. Sperăm că la alţii.
Care este scopul consultării
Conform licitatiapublica.ro, scopul consultării este reprezentat de „necesitatea de a obține o înțelegere suplimentară cu privire la problematica cu care se confruntă operatorii economici din această piață relevantă și capacitatea acestora de a răspunde la nevoile și necesitățile obiective ale entității contractante, așa cum acestea au fost formulate prin documentațiile de atribuire publicate anterior în SEAP (inclusiv documentele suport aferente acesteia)”, fix ca la precedenta consultare. Şi acum se caută „soluţii optime”
din punct de vedere tehnic, juridic și financiar, cu caracter actual, acceptate/oferite de operatorii economici cu activitate constantă în această piața relevantă.
Obiectivele urmărite prin această consultare a pieței sunt: evaluarea corelării structurii costurilor eligibile ale operatorilor de transport persoane, identificarea problematicii cu care se confruntă operatorii economici ce activează în mod constant în această piață, în ceea ce privește controlul costurilor reale și estimate (…) în contextul crizei energetice manifestate în ultima perioadă, etc.
Firma care va câştiga delegarea gestiunii serviciului de transport local va prelua 14 autobuze electrice, un garaj/depou şi staţii de autobuz noi. Toate urmează să fie achiziţionate ori construite de Municipalitate printe-un proiect cu fonduri europene.