Primăria a publicat în Suplimentul la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene invitaţia de participare la procedura competitivă de atribuire sau de atribuirea directă a contractului de delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane cu autobuze urbane prin curse regulate la nivelul municipiului Curtea de Argeș. În toamnă ar urma să aibă loc delegarea, data la care ar urma să intre în vigoare contractul fiind 4 septembrie 2021. Potrivit anunţului, „modalitatea de delegare a serviciului public este gestiune delegata catre un operator economic privat, prin procedura de licitatie competitiva. Durata preconizata a contractului de delegare a gestiunii serviciului public local de persoane cu autobuze urbane prin curse regulate va fi de maxim 10 ani”.
Ultima licitaţie pentru delegarea transportului local de persoane a avut loc în 2010, dar a fost contestată, contractul fiind semnat abia în 2013. Ofertele depuse de operatorii din transport pentru licitaţia publică deschisă cu preselecţie pentru concesionarea Serviciului Regulat de Transport Public Local de Călători din municipiu au cuprins traseul solicitat; lista autovehiculelor, pe numere de înmatriculare, cu care vor executa cursele pe acel traseu; lista autovehiculelor de rezervă, pe numere de înmatriculare, (30 % din mijloacele de transport cu care efectuează traseele); atestatul persoanei desemnate să conducă efectiv şi permanent activitatea de transport însoţită de cazierul judiciar al acesteia; examinarea medicală şi psihologică a conducătorilor auto; dovada deţinerii unui atelier propriu pentru efectuarea reviziilor tehnice curente şi a reparaţiilor curente, autorizat pentru efectuarea acestor operaţiuni, sau contractul de colaborare pentru prestarea acestor servicii, încheiat cu un agent autorizat; dovada achitării datoriilor la bugetul local şi de stat.
În urma ofertelor depuse licitaţia a fost câştigată de Asociaţia Translocal, cea care a asigurat şi înainte de 2010 transportul public local.
Ne vom plimba cu autobuze electrice
Municipalitatea implementează un proiect cu finanţare europeană privind „Dezvoltarea unui sistem de transport modern, accesibil si durabil in Municipiul Curtea de Argeş”. Prin acest proiect va fi amenajată un garaj/autobază pe strada Lt. Pavelescu, cu structură metalică şi de beton şi cu o suprafaţă construită de 1250,84 metri pătraţi. De asemenea, proiectul vizează amenajarea a 14 staţii de încărcare lentă şi patru staţii de încărcare rapidă pentru cele 14 autobuze electrice care vor fi achiziţionate, precum şi amenajarea a şase staţii de autobuz cu pereţi laterali, a 43 de staţii fără pereţi laterali şi a trei staţii cu chioşc.