Primăria a cheltuit 1,65 miliarde pentru o strategie de dezvoltare. Alta.

Este o cerinţă europeană pe care românii, în general, şi argeşenii, în special, au adaptat-o rapid şi au transformat-o într-un mijloc de a da bani unor firme prietene sau apropiate. Elaborarea unor strategii de dezvoltare pare o idee bună, care, pusă în aplicare, poate că ar fi stopat, spre exemplu, transformarea centrului vechi al municipiului Curtea de Argeş într-un mare kitsch. Nu s-a întâmplat asta, deşi strategii avem.  Prima dintre ele,  pentru perioada 2007 – 2013, a fost finalizată, din punct de vedere teoretic, prin 2011, şi a fost pusă în practică până în 2015. Acum, municipalitatea a plătit pentru  o altă strategie, pentru perioada 2014 – 2020. Probabil că până va începe să fie pusă în practică, dacă acest lucru se va întâmpla, se va ajunge prin 2019. Dar asta nu este singura problemă.

Prima strigare

La sfârşitul lunii septembrie a anului trecut, Municipiul Curtea de Argeş a cumpărat direct de la SC QUALITY PROJECTS & ADVICE COMPANY S.R.L din Bucureşti una bucată „Strategie de dezvoltare locala a Municipiului Curtea de Argeş pentru perioada de programare 2014-2020”, plătind pentru „Servicii elaborare/ actualizare Plan de dezvoltare locală pentru perioada 2014-2020” 95.000 de lei. Achiziţia a fost făcută prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Pe 1 decembrie 2016, aceeaşi Unitate Administrativ Teritorială Municipiul Curtea de Argeş cumpăra direct, tot prin SEAP, una bucată „Strategie de dezvoltare locala a Municipiului Curtea de Argeş pentru perioada 2014-2020”. De data aceasta ofertant a fost SC ABG BUSINESS TOOLS SRL-D, care are sediul tot în Bucureşti, deşi  în SEAP scrie că ar avea sediul în Argeş. Preţul plătit în decembrie a fost de 70.000 de lei pentru „Servicii realizare Strategie de Dezvoltare Locală”.

Cei peste un miliard şi jumătatecheltuiţi nu se văd. Au fost organizate vreo două întâlniri cu oameni de afaceri şi au fost prezentate câteva date despre Curtea de Argeş, date luate din strategia veche, cu mici modificări, şi cam atât. Pe site-ul Primăriei sunt rapoartele consultărilor publice, nu şi strategie propriu-zisă. Culmea este că şi Consiliul Local a aprobat strategia, fără ca ea să existe. De asemenea, cele două cumpărări nu figurează în planul anual de achiziţii publice pe 2016 al municipiului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email