Portalul de turism al municipiului, închis pentru neplată

În 2011, Curtea de Argeş a obţinut finanţare pentru proiectul „Curtea Domnescă de Argeş – capitală a turismului românesc”. Valoarea proiectului a fost de 1.015.441 lei, iar timpul de implementare – 12 luni.
Proiectul s-a desfășurat pe parcursul unui an și a fost implementat de Primăria municipiului Curtea de Argeș și finanțat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.3 – “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică” Operaţiunea Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specific.
În ce a constat promovarea şi câţi turişti a adus ea
„Prin implementarea acestui proiect a crescut gradul de promovare și cunoaștere a obiectivelor turistice din municipiul Curtea de Argeș în vederea transformării acestuia într-o destinație atractivă pentru turismul de tip ecumenic, itinerant, cu valențe culturale, ecoturism, de tranzit, pentru congrese si reuniuni, de odihnă, recreere și agrement.
Prin participarea la cele două târguri de turism s-a realizat promovarea celor 6 produse turistice locale: Biserica Domnească, Muzeul Municipal Curtea de Argeş, Biserica Sân Nicoară, Muzeul de etnografie Casa Norocea, Mănăstirea Curtea de Argeş, Parcul Fântâna lui Manole și a traseului către Cetatea Poenari și lacurile Vidraru și Bâlea.
Prin derularea expoziției “Curtea Domnească de Argeș – capitală a turismului românesc”, care a inclus manifestări de artă și tradiție autohtonă, s-a dezvoltat brand-ul turistic local care contribuie la dezvoltarea durabilă a orașului.
În cadrul proiectului s-au promovat cele mai importante monumente cultural-istorice din oraș prin intermediul unor instrumente de comunicare complexă, precum un website turistic cu hartă interactivă și descriere în detaliu a obiectivelor, a traseelor turistice ce au condus spre o creștere considerabilă a numărului de vizitatori față de anul precedent.
Prin campaniile de promovare avute la nivel local și național ce au inclus campania media, campania publicitară și evenimente, s-a asigurat informarea publică și vizibilitatea proiectului, a obiectivelor și rezultatelor acestuia”, ne informează site-ul oficial al Primăriei Curtea de Argeş.
Prin proiect s-au realizat mai multe materiale promoționale, broșuri bilingve 2500 de bucăţi, 1000 de DVD-uri, 1500 de hărți turistice, 3000 de ghiduri turistice, 8000 de pliante de promovare produse, etc. Administraţia locală declară că „Proiectul și-a atins indicatorii propuși, prin instrumentele complexe folosite de promovare turistică, (…) a crescut considerabil numărul de turiști, gradul de accesibilitate al turiștilor la informații și gradul de ocupare a structurilor turistice”, mai aflăm de pe site.
Numai că portalul de turism este suspendat, şi e greu de crezut că ar fi adus mulţimi de turişti la Curtea de Argeş.
O singură firmă bună la toate
Activităţile din proiect care nu au fost date prin încredinţare directă au fost scoase la licitaţie şi au fost câştigate de aceeaşi societate. Este vorba despre SC R.G. D. ASCON SRL, o firmă discretă, din Bucureşti, care a câştigat toate licitaţiile acestui proiect, o firmă care apare la alte licitaţii în asocieri cu Delta ACM, spre exemplu, cunoscuta societate de construcţii, cea care a câştigat şi licitaţia pentru marea asfaltare de la Curtea de Argeş. Primul contract câştigat de SC R.G.D. ASCON SRL este pentru „Servicii de publicitate mass media, de realizare clipuri publicitare”, contract a cărui valoare estimată era de 258,870 de lei, şi a fost câştigat pentru 220,039.5 de lei.
De asemenea, contractul scos la licitaţie de municipiul Curtea de Argeş pentru „Servicii de concepere, editare şi realizare: pliante, broşuri bilingve, afişe, CD, ghiduri turistice” a fost luat tot de SC R.G.D. ASCON SRL care a avut o ofertă de 191,567.5 de lei, valoarea estimată fiind de 201,605 de lei. La prima licitaţie au fost două oferte, la cea de-a doua a fost o singură ofertă.
Materialele promoţionale au fost distribuite de multă vreme, iar unul dintre obiectivele promovate este înconjurat cu gard de sârmă, şi este interzis accesul publicului. Ruinele San Nicoară, căci despre ele este vorba, nu sunt deschise turiştilor, ele fiind în administrarea Arhiepiscopiei Argeşului şi Muscelului. Un alt obiectiv „realizat” al proiectului de un milion de lei noi a fost portalul de turism, şi el închis pentru neplată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email