PORR a reușit să foreze 500 de metri din tunelurile „Daniela” și „Alina” pe lotul 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești. Galeria dublă care trece prin Dealul Momaia are o lungime de 1350 metri, iar constructorul estimează străpungerea în primăvara anului viitor, conform unei postări a PORR România pe Linkedin.
Constructorul PORR (Austria) a reușit să foreze 500 de metri din tunelul cu galerie dublă de pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, lungimea tunelului care trece Dealul Momaia fiind de 1350 de metri. La debutul oficial al forajului, PORR a botezat cele tuneluri paralele „Daniela” și „Alina”, după numele unor angajate ale companiei care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România. Lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni are o lungime de aproape 10 kilometri, iar valoarea contractului este de 1,7 miliarde lei (34 milioane Euro/km.). Astfel, sunt 315 de metri forați pe tunelul mai avansat (Daniela) și 195 pe tunelul Alina, potrivit datelor oficiale.
„Veștile bune circulă repede și des, așa că transmitem, în exclusivitate, o știre nouă de la Tigveni. PORRienii noștri au înregistrat un PORRgres (progres) semnificativ, echipa de la tunel finalizând, cu succes, excavarea a ½ kilometri din tunelul ce străbate autostrada Sibiu-Pitești, lot 4. Tunelul va avea o lungime totală de 1.35 kilometri și reprezintă o lucrare de anvergură în infrastructura rutieră existentă, realizată de PORR România în colaborare cu divizii de specialitate din cadrul Grupului. Datorită acestui element, Tigveni-Curtea de Argeș devine primul tronson de autostradă din România, cu tunel, în zona de munte”, a transmis constructorul pe rețeaua de socializare.
Lucrările au început în septembrie, anul trecut
Lucrările în tunel au început efectiv în septembrie 2023 fiind forați primii 24 de metri. Tunelul de pe lotul Curtea de Argeș – Tigveni are 1,3 kilometri și se execută cu metoda NATM din Austria
Totodată, constructorul estimează străpungerea completă în primăvara anului viitor.
,,Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier: aprilie 2024 – relocarea DN73 C, iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă. În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7.
Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor. Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp”, a mai transmis PORR.
Tunelul Momaia are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Tunelul va avea câte două benzi pe sens și acostamente – sistem de ventilație – sistem de evacuare; iluminat public– sistem de comunicare– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului. Antreprenorul estimează un termen de doi ani pentru săpătura tunelului, un an pentru căptușarea interioară și până la opt luni pentru instalarea echipamentelor și testare.
Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de aproape 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Tigveni, unde va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.