Peste 500.000 de apeluri efectuate în Argeş anul trecut – Un apel pe minut la 112

În Argeş au fost efectuate, anul trecut, peste 300.000 de apeluri la 112. Potrivit calculelor făcute de reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aproape la fiecare minut un argeşean a avut nevoie de ajutor. Aproape 60% dintre apeluri au fost redirecţionate către Serviciul Judeţean de Ambulanţă, fiind vorba de urgenţe medicale. De asemenea, către Inspectoratul de Poliţie Judeţean au fost redirecţionate aproape un sfert dintre apeluri. În 14% dintre cazuri a fost nevoie de intervenţia echipajelor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, restul fiind de competenţa Inspectoratului Judeţean de Jandarmi.
Peste 100 de persoane au fost amendate pentru apelare falsă
Aproape un sfert dintre apelurile la 112 au fost, din păcate, neîntemeiate. A fost vorba fie de cazuri care nu reprezentau urgenţe, fie de glume proaste făcute de unii argeşeni. „Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, le adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, se arată într-un comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale Argeş. În peste 100 de cazuri, cei care au sunat fără un motiv întemeiat au fost identificaţi, fiind amendaţi cu câte 1.000 de lei.
Autorităţile fac apel la cetăţeni să nu utilizeze abuziv liniile de urgenţă, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email