ARGCOMS aduce mai mulți turiști în municipiu decât orice alt obiectiv turistic
Faptul că pandemia s-a terminat se vede cel mai bine la Curtea de Argeș la Fabrica lui Moș Crăciun, marcă înregistrată la OSIM de societatea ARGCOMS. ”În perioada octombrie – noiembrie au fost 11.200 de vizitatori și estimăm ca în decembrie să avem 9.500 – 10.000 vizitatori”, ne spune juristul Sandu Nichita, președintele ARGCOMS.
Anul trecut și acum doi ani a fost pandemie, iar comparația se face cu 2019. ”Anul trecut era pandemie, au fost rețineri și nu s-au făcut programări din vară, pentru că nu știam cum va evolua pandemia. Dacă ne comparăm cu 2019, e un plus, anul acesta ne-am acoperit capacitatea din septembrie, cu agenții de turism și grupuri din școli. Trebuie să respectăm un traseu și dispozițiile Direcției de Sănătate Publică”, adaugă președintele ARGCOMS.
Pentru fiecare grup care vizitează Fabrica lui Moș Crăciun, mai ales pentru grupurile de copii, se fac dosare în școli, se trece locul în care se servește masa, traseul este aprobat de Inspectoratul Școlar, este o întreagă procedură.
”La nivel local, la administrația publică nu se vede, nu se aude, iar la nivel de Ministerul Turismului se vede doar HORECA, nu se vede turismul școlar, tematic, religios, doar HORECA. Acolo o chestie clasică, dar organizarea este la alte ramuri de turism, mai ales la asta, turismul tematic, și asta nu se vede nicăieri. Noi nu facem zgomotul pe care îl face HORECA”, declară Sandu Nichita.
Cinci restaurante au clienți trimiși de ARGCOMS în fiecare zi
”Avem cinci restaurante din Curtea de Argeș cărora noi le dăm clienți, acum, într-o perioadă cu mai puțini clienți, adică noi acoperim o perioadă mai seacă la restaurante, o perioadă cu adresabilitate scăzută. Cele cinci restaurante funcționează la capacitate maximă, ceea ce înseamnă un plus pentru activitatea localității. Noi angajăm serviciile pe toată orizontala, iar serviciile trebuie să fie prompte și profesioniste”, mai spune președintele ARGOMS.
Anul acesta Fabrica lui Moș Crăciun a făcut un pas mai departe. ”Avem serviciile îmbunătățite, cu spații mai generoase, cu atracții noi în studioul foto, în magazin, toate le-am făcut mai atractive. Acum nu mai putem face programări, suntem la capacitate maximă, ne sună oamenii și suntem nevoiți să-i refuzăm. În ciuda afluxului mare, societatea ARGCOMS nu se îmbogățește. Profitul, dacă se poate numi profit, este la limita minimă. Plătim orele suplimenare pentru personal și pază și am angajat personal pentru perioadă determinată pentru că în restul anului nu avem așa activitate. Sunt 30 de oameni în fiecare minut care stau la dispoziția turiștilor. Rentabilitatea este la pragul mediu pentru că timpul afectat este de la 6 dimineața la 19 seara. Muncim un an întreg pentru această activitate, mai avem și altele, e adevărat, dar noi pregătim această activitate de la începutul anului pentru sfârșitul anului. Câștigă orașul imagine, și noi, suntem campioni”, a mai spus președintele Sandu Nichita.
”De 16 ani facem această activitate la nivel național”
ARGCOMS realizează această activitate la nivel național de 16 ani, dar Sandu Nichita mărturisește că nu se simte ajutat de administrația publică – ”Pentru autoritățile publice locale nu aș da un leu, dar noi facem aceeastă activitate de 16 ani la nivel național. Am crescut ușor și ne gândim și în perspectivă ce atracții să mai aducem. Noi facem programul întreg pentru cei care ne vizitează, merg la Muzeu, la Biserica Domnească, la Mănăstire, dar e greu – nu sunt locuri de parcare pentru autocare în oraș, nimeni nu ne-a ajutat cu locuri de parcare”.
În fiecare zi la Fabrica din Curtea de Argeș a lui Moș Crăciun ajung între 9 și 12 autocare, dar, spune Sandu Nichita, turiștii i-au spus că găsesc deschis la ARGOCMS și la Mănăstire, la Biserica Domnească nu, la Casa Norocea, nu.