Pe strada Groape, Trotuare pentru vaci şi cai

Din ce în ce mai mulţi cetăţeni care locuiesc pe străzile reabilitate în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) au început să-şi exprime nemulţumirile faţă de modul în care s-au realizat lucrările de asfaltare. Străzile înguste, trotuarele inutile şi bordurile prea înalte sunt doar câteva dintre necazurile pe care le au cetăţenii care locuiesc pe străzile aflate în plin proces de modernizare.
„Trotuarele sunt atât de înguste încât nu au loc să treacă doi oameni, unul pe lângă altul”
Recent, mai mulţi cetăţeni care locuiesc pe strada Groape din municipiul nostru ne-au semnalat probleme cu care se confruntă. Oamenii spun că rigolele au fost construite degeaba, având în vedere că apa se scurge pe stradă, iar trotuarele sunt atât de înguste încât nu pot să treacă doi oameni unul pe lângă altul. „Deşi, din punctul de vedere al constructorului, lucrarea a fost finalizată cu un măreţ succes, nu aceasta este realitatea. Deşi au fost montate rigole, apa se scurge în voie pe stradă, neexistând niciun grad de înclinare al străzii pentru ca apa să se scurgă. Trotuarele sunt atât de înguste încât nu au loc să treacă doi oameni, unul pe lângă altul. Din cauza acestor trotuare strada este destul de îngustă, existând porţiuni unde nu pot trece două maşini una pe lângă alta. Totul a fost făcut de mântuială, spre dezamăgirea oamenilor care locuiesc pe acea stradă. Tupeul constructorului a fost de domeniul fantasticului. De câte ori li se adresa câte o întrebare muncitorilor, veşnicul răspuns era „AŞA ESTE PROIECTUL”. Persoana care a făcut acest proiect nu a realizat că nu trebuie trotuar la izlaz. Nu cred că vacilor şi cailor le trebuie trotuar. Dacă citeai panoul acela afişat la intrarea pe stradă, te cruceai când vedeai de câte milioane de lei este vorba. Oare unde sunt aceşti bani? Sigur nu au fost folosiţi pe strada Groape. Este de neimaginat bătaia de joc”, ne-a scris la redacţie Crenguţa Tudose, fiica unor cetăţeni care locuiesc în zonă.
Oamenii nu mai pot întoarce maşinile
Totodată, un alt cetăţean spune că nu mai poate să întoarcă maşina din cauza străzii înguste. Mai mult decât atât, acesta s-a ales cu şanţ adânc săpat în pământ, care trece chiar prin faţa locuinţei sale, accesul unui autoturism în zonă fiind practic imposibil. „Nu poţi întorci maşina aici. Trebuie să daci cu spatele. Mă gândesc că dacă avem nevoie de pompieri sau de salvare, intervenţia va fi imposibilă. Nu se poate să faci lucrările aşa. Au făcut trotuar pentru trei-patru oameni care trec pe aici. Nu mi se pare normal. Pe sub stradă au băgat şi nişte tuburi, iar apa care curge pe ele este direcţionată către un şanţ pe care mi l-au făcut chiar prin faţa porţii. Este săpat în pământ. I-am întrebat despre el pe muncitori şi mi-au spus că va rămâne aşa, deci nu va fi betonat. În timp se va astupa, iar apa îmi va intra în curte. Au făcut o coborâre către izlaz care nu poate fi folosită. Este prea abruptă şi nu poţi să ieşi cu maşina de aici”, spune Costache Florea, un argeşean care locuieşte în zonă.
Strada care a fost asfaltată recent se opreşte brusc, la doar câţiva metri de o altă casă, unde a rămas în continuare un drum de pământ. „Cât mai costa domnule să pună asfalt şi până la oamenii aceia? Au pus doar până aici şi atât. Dacă au făcut trotuare degeaba mai puteau turna şi câţiva metri de asfalt”, spune bărbatul.
Cu asfalt până la jumătatea străzii
Pe trotuarele nou nouţe se vor plimba vacile şi caii care merg la izlaz acolo, căci locuitorii sunt foarte puţini.
Edilii spun că o condiţie pentru eligibilitatea proiectului a fost ca străzile să fie conform normelor UE, cu rigole şi trotuare. Adică, ori cu trotuare ori fără asfalt. Numai că dimensiunile străzilor din cartierele respective, ca, de altfel, multe altele din Curtea de Argeş, nu respectă standardele europene pentru un municipiu. Cât priveşte faptul că strada se termină brusc, la câţiva metri de casa care este pe aceeaşi stradă, aici vina este împărţită. Ori cei de la Primărie nu au dat în primire constructorului amplasamentele exacte, ori proiectul s-a făcut fix din birou, fără ca cineva să meargă pe teren să vadă cum stau lucrurile. Din păcate pentru argeşenii care şi-au făcut mari speranţe odată cu începerea „marii asfaltări”, sunt o mulţime de străduţe asfaltate până la jumătate, din motivele de mai sus. Primarul Nicolae Diaconu a spus însă că restul de stradă, rămasă neasfaltată prin acest proiect, va fi modernizată de Serviciul Public de Gospodărie Comunală. Rămâne de văzut când.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email