Off-road-ul, o poveste despre curaj şi fair-play


Competiţia off-road Cupa Kamikaze desfăşurată la sfârşitul săptămânii trecute, în zona municipiului nostru, s-a dovedit a fi un adevărat succes. Pe lângă cei aprope 50 de concurenţi veniţi din toate colţurile ţării, sute de oameni s-au înghesuit să admire spectacolul pe patru roţi. Adrenalină, curaj şi noroi, acestea au fost ingredientele care au stat la baza acestui concurs off-road. Valentin Alexandroaie, iniţiatorul Cupei Kamikaze, ne-a dezvăluit secretele care stau la baza pasiunii pentru bolizi.
Ce înseamnă de fapt, off-road-ul?
– Off-road-ul este conducerea de maşini de teren, special pregătite, pe drumuri neamenajate. Ai ocazia să îţi testezi limitele, iar adrenalina din timpul concursurilor nu se poate compara cu nimic. O astfel de activitate este destinată celor care nu au frică de obstacole, celor care iubesc natura, care se bucură sincer când se umplu de noroi, care abia aşteaptă să traverseze munţii, să se împotmolească în ravene şi la sfârşitul zilei să fie pregătiţi să repare maşina care în mai toate cazurile are de suferit.
De ce aţi ales Curtea de Argeş, pentru Cupa Kamikaze?
– Totul a început în luna aprilie, când, împreună cu un alt prieten, am venit din Bucureşti, să vizităm zona aceasta. Spre seară ne-am rătăcit şi, încercând să găsim drumul cel bun, am descoperit cât de frumos este peisajul de aici. Atunci am decis să organizăm acest concurs, Cupa Kamikaze, chiar în Curtea de Argeş.
Cât costă o maşină pregătită pentru off-road?
– Este destul de costisitor. Maşina în sine poate să coste începând de la 3.000 de euro. Însă, pentru echipare poţi să mai plăteşti încă 5.000 de euro sau chiar mai mult. Pentru a intra în competiţie, maşina trebuie să fie modificată: are nevoie de cauciucuri speciale, de alte suspensii, structură de rezistenţă, trebuie echipată cu troliu şi multe alte lucruri, care înseamnă bani. Iar la finalul unei competiţii, rişti să nu mai alegi nimic din maşina cu care ai concurat. Da, în principiu banii sunt importanţi, pentru că dacă nu ai bani, nu îţi poţi permite. În plus, participarea la un concurs costă, iar maşina nu poţi să o aduci pe roţi şi trebuie să plăteşti o platformă.
Care ar trebui să fie relaţia dintre pilot, copilot şi maşină?
– Între pilot şi copilot trebuie să existe o relaţie de încredere totală. Practic, viaţa pilotului eset în mâna copilotului. Între cei doi şi maşină trebuie să existe o armonie deplină. Numai aşa poţi să ajungi să câştigi.
Cât de periculos este acest sport?
– Chiar dacă off-road-ul înseamnă maşini răsturnate, coborâri prin munţi, sportul în sine nu este periculos, pentru că sunt impuse anumite reguli de siguranţă, pe care toţi le respectă. Puţini ştiu că până acum, la competiţiile de off-road, nimeni nu a fost rănit grav. Maşinile se pot rostogoli şi de 15 ori, iar pilotul şi copilotul ies teferi.
Cum a fost traseul de la Curtea de Argeş?
– Moto-ul Cupei Kmaikaze a fost „Ştii de unde pleci, dar nu ştii unde ajungi”. Traseul din zona Curtea de Argeş a fost destul de greu şi a cuprins 112 kilometri. Concurenţii au avut de condus prin pădure, în jurul municipiului Curtea de Argeş. Au plecat din Corbeni, au ajuns la Valea Sasului, iar finalul a fost la Cicăneşti. Plecarea a fost la ora 03.30 noaptea şi, din acest motiv, traseul a fost şi mai dificil pentru că au avut de condus şi pe întuneric. Au avut de înfruntat noroi, viroage şi fără posibilitatea de a schimba piese sau a repara maşina în timpul concursului. A fost un traseu destul de dur, dacă ne gândim că din cele 48 de maşini, câte au fost la start, numai 16 au trecut linia de sosire. A doua zi a fost proba de trial, în municipiul Curtea de Argeş, la bazinul de apă. A fost o altă probă, la fel de frumoasă.
Pe lângă pasiunea pentru maşini, participanţii la concursurile de off-road se implică şi în multe acţiuni umanitare şi voluntariat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email