Nu ne furaţi autostrada!

Un studiu amplu realizat de prestigioasa publicaţie Capital arată că, de fapt, costurile sunt mult mai mici decât cele preconizate, iar declaraţiile miniştrilor care se opun construirii autostrăzii Piteşti – Sibiu se bazează pe date incorecte
Tronsonul de autostradă Piteşti – Sibiu, pe care vor să ni-l fure unii dintre guvernanţi nu trebuie abandonat, este concluzia la care au ajuns specialiştii. După ce săptămâna trecută adevarul.ro publica un amplu material pe tema abandonării acestui tronson în favoarea autostrăzii Braşov – Sibiu, vineri, revista Capital publica o analiză amănunţită a datelor pe care se bazează declaraţiile din ultima vreme ale ministrului Marilor Proiecte, Dan Şova, care pleda pentru ca Piteşti – Sibiu să înceapă în 2020, unele dintre acela mai puternice argumente pe care le-a adus ministrul fiind costul mare şi dificultatea construirii.
Articolul din Capital semnat de Mihai Alexandru Crăciun îl contrazice pe ministru cu date concrete. „Am făcut calculul: Autostrada care taie munţii, scoasă la jumătate de preţ”, scriu jurnaliştii citaţi.
„De un an și jumătate autostrada A1 Sibiu – Pitești a devenit principalul „inamic” al Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) și al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS), așa cum se numește oficial „ministerul” condus de Dan Șova. Anularea licitației pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate și nedepunerea actelor necesare pentru obținerea avizului de mediu, documente fără de care nu se poate demara licitația pentru construcție, au fost doar două dintre loviturile date acestui proiect cu finanțare europeană.
Mai mult, în ultimele luni asistăm din partea DPIIS și a CNADNR la o campanie susținută împotriva acestui proiect. Campanie care nu a fost întreruptă nici măcar de reconfirmarea planului Uniunii Europene la Reuniunea de la Tallinn, care a menținut A1 Sibiu – Pitești pe harta prioritară TEN-T. Din contră, în ultimele două săptămâni Dan Șova a făcut mai multe declarații publice ca și când Reuniunea de la Tallinn nici nu ar fi avut loc”, potrivit capital.ro.
Autostrada are 121 de kilometri, nu 116
De fapt, tronsonul despre care vorbim nu are 116 kilometri, aşa cum spun ministrul Şova şi alţi băgători de seamă, ci 121, scrie Capital, asta apropo de cât de riguroase sunt datele pe care se bazează declaraţiile şi deciziile pe care unii vor să le ia. Pe această distanţă sunt, în funcție de caracteristicile terenului traversat, șapte tronsoane distincte. Iată-le pe cela care trec prin zona noastră, conform revistei Capital –
4. Tronsonul Băiașu – Sălătrucu (15 km)
Din Valea Băiașului, A1 Sibiu – Pitești începe traversarea spre Valea Topologului. Traversarea se face peste Dealul Frăsinet, printr-un tunel de vârf în lungime de 1700m. Deși în zonă de dealuri subcarpatice, nu de munte, pe acest tronson se atinge cea mai mare altitudine a întregii autostrăzi Sibiu – Pitești, de 780m la intrarea în tunelul de vârf.
5. Tronsonul Sălătrucu –
Tigveni (16,15 km)
După traversarea Delului Frăsinet, autostrada A1 începe coboarârea spre sud în lungul Văii Topolog, până în apropiere de Tigveni. Altitudinea maximă a tronsonului este de 620 m.
6. Tronsonul Tigveni –
Curtea de Argeș (7,35 km)
Acest tronson este cea de-a doua traversare a dealurilor subcarpatice dintre Sibiu și Pitești, de această dată între Valea Topologului și Valea Argeșului.
Fiind vorba de aceleași dealuri subcarpatice și aici se găsesc zone de teren instabil. Aceasta este de altfel zona în care DN73C a fost frecvent rupt de alunecările active din vârful dealurilor. Pentru evitarea zonelor cu alunecări de teren și aici s-a optat pentru soluția cu tunel de vârf, în acest caz în lungime de 1350 m, la o altitudine de 495 m, inferioară altitudinii maxime din Dealurile Săcel și Aciliu.
7. Tronsonul Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km)
De la Curtea de Argeș, autostrada coboară spre Nodul Bascov de la Pitești, în lungul văii largi a Argeșului, paralel cu DN7C. Traseul are un profil lin, cele mai mari obstacole fiind Argeșul și lacurile de acumulare de pe cursul lui, traversate prin poduri lungi, dintre care cel mai lung va avea 1840 m.
Prin urmare, autostrada nu va „traversa munţii”, aşa cum se spune, ci doar nişte dealuri şi nici acelea foarte înalte. Însă, poate cel mai important aspect relevat de specialiştii de la Capital este costul – „Conform propriilor standarde ale CNADNR, A1 Sibiu – Pitești ar costa 1,77 miliarde”, nu 3,2 miliarde, suma vehiculată pentru costul acestui tronson de autostradă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email