Nu e nici prima și precis nici ultima!Hotărâre de Consiliu Local adoptată și neaplicată

Nimeni din Primărie nu pune în aplicare decizia luată în luna august, conform căreia vitrinele spațiilor comerciale goale trebuie acoperite cu material alb și curățate

La ședința ordinară a lunii august a Consiliului Local Curtea de Argeș a fost adoptată o hotărâre care ar fi putut să facă ordine într-un domeniu pe care nimeni nu l-a reglementat până acum, spațiile comerciale goale,  cu vitrine la stradă urâte, murdare și cu fațade neîngrijite. Conform deciziei locale din luna august, “deţinătorii imobilelor cu destinaţie comercială, prestări servicii sau producţie au obligaţia să asigure repararea,spălarea geamurilor şi a vitrinelor, înlocuirea celor sparte, întreţinerea frimelor şi a faţadelor, inclusiv spălarea, curăţarea şi zugrăvirea periodică a acestora”. De asemenea, în perioada în care spaţiile nu sunt folosite, deţinătorii cu orice titlu a acestora sunt obligaţi să acopere suprafaţa vitrată cu materiale unitare şi uniforme în culoarea şi nuanţa materialelor de finisaj exterior sau în culoarea alb astfel încât să împiedice vederea în interiorul clădirii”. Pe geamurile spaţiilor goale pot fi puse doar anunţuri privind vânzarea sau închirierea lor, au mai decis aleşii locali. Cei care nu respectă hotărârea vor fi amendaţi cu sume cuprinse între 500 şi 1000 de lei.

Dumitru Tudor, proprietarul SC Vidraru SA, societate care are cele mai multe astfel de spaţii, goale şi dezolante, a fost prezent la şedinţa din august, şi a spus că „o asemenea hotărâre ar fi trebuit luată după ce ar fi fost supusă dezbaterii publice şi discutată cu oamenii de afaceri din domeniu”.

Cine trebuie să pună în aplicare decizia

Hotârârea intră în vigoare în momentul în care este adusă la cunoștința cetățenilor, a opiniei publice, adică după ce este publicată pe site sau este adusă la cunoștința cetățenilor prin presă. De punerea ei în aplicare se ocupă Direcția Arhitect Șef, ne-a spus secretarul Primăriei, Radu Chirca, despre hotârârârea menționată. Cea care a promovat proiectul de hotărâre a fost Direcția Arhitect Șef din Primărie, la sugestia primarului Constantin Panțurescu. L-am întrebat pe șeful Direcției Arhitect Șef cine se ocupă de aplicarea ei. Dacă dl. secretar a zis că a intrat în vigoare hotărârea, atunci așa e. Nu ne ocupăm noi de aplicarea ei, nu am primit nimic oficial în acest sens, ne-a spus Cătălin Bășoiu, șeful de la Arhitect Șef.

 

Ce-i drept, în hotărârile pe care Consiliul Local Curtea de Argeș le adoptă nu scrie la final, așa cum scrie în alte decizii luate de consilii locale din alte orașe, cine trebuie să ducă la îndeplinire hotărârea, dar secretarul municipiului este cel mai autorizat să spună cine și ce trebuie să facă. Se pare însă că șeful de la Arhitect Șef ori nu știe ori nu vrea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email