Ministrul Rus crede că autostrada Curtea de Argeş – Sibiu, cea din 2030, este „o soluţie rezonabilă”

Ieri, deputatul argeșean Mircea Drăghici a participat la prima ședință publică pentru prezentarea Master Planului General de Transport – domeniul rutier, desfășurat la Ministerul Transporturilor, potrivit unui comunicat de  presă remis redacţiei.
În alocuțiunea susținută, deputatul argeșean a supus atenției reprezentanților Ministerului trei probleme esențiale pentru Argeș, județ pe care îl reprezintă în Parlamentul României: construcția prioritară a autostrăzii Pitești – Sibiu, chiar dacă în două etape, deschiderea Transfăgărășanului pe tot parcursul anului, precum și modernizarea drumului Pitești – Curtea de Argeș .
Transfăgărăşan deschis tot anul chiar şi cu taxă
“Supun atenției dumneavoastră trei probleme esențiale pe care dorim să le aveți în vedere în definitivarea Master Planului de Transport. În primul rând, susțin cu tărie că, așa cum am susținut cu multe alte ocazii, autostrada Pitești – Sibiu trebuie să fie construită și prevăzută în acest Master Plan, chiar dacă se va realiza construcția sa în două etape: o primă etapă, construcție de drum expres și efectiv realizarea autostrăzii în cea de a doua etapă. Existența unui trafic comercial intens, generat de prezența celui mai mare exportator al României la Mioveni, compania Dacia – Renault, reprezintă un singur argument esenţial care a fost prezentat și de directorul general al grupului Dacia – Renault într-o adresă oficială adresată Ministrului Transportului și Prim Ministrului Victor Ponta.
O a doua problemă importantă este reprezentată de deschiderea Transfăgărășanului pe tot parcursul anului, fiind necesare lucrări de consolidare și copertine de protecție, chiar dacă acest lucru ar putea însemna introducerea unei taxe. Această măsură ar putea susține dezvoltarea turistică a zonelor cuprinse în două județe: Argeș și Sibiu.
Nu în ultimul rând, a treia problemă pe care doresc să o supun atenției dumneavoastră este modernizarea drumului Curtea de Argeș –  Pitești, o variantă de trafic extrem de bună pentru situațiile în care drumul Râmnicu – Vâlcea este blocat din cauza accidentelor de pe Dealul Negru sau a alunecărilor de teren”, a susținut deputatul argeșean, Chestorul Camerei Deputaților, Mircea Drăghici.
Asfaltarea drumului Curtea de Argeş – Piteşti, poate după 2030. Dacă prin Curtea de Argeş va mai fi careva.
În răspunsul oferit la aspectele ridicate de deputatul social – democrat, Ioan Rus, Ministrul Transporturilor, a afirmat că, într-adevăr, existenţa nevoii de autostradă pe tronsonul Pitești – Sibiu este creată de polul de dezvoltare economică de la Dacia, construcția unui drum expres într-o primă etapă și trecerea la autostradă începând cu 2020 reprezintă nu neapărat cea mai bună soluție, cât o soluție rezonabilă. Ministrul a asigurat cu fermitate că și celalalte două probleme ridicate vor fi prinse în forma finală a Master Planului de Transport.
Aşadar, asfaltarea drumului Curtea de Argeş – Piteşti ar putea fi luat în calcul după 2030. Dacă prin Curtea de Argeş va mai fi cineva atunci, sau toată lumea a plecat care-ncotro, cu căruţa ori pe jos, căci drumurile publice se vor fi stricat de multă vreme.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email