Ministrul Dan Şova: „Autostrada Piteşti – Curtea de Argeş va fi gata până în anul 2017”

Vineri, la Primăria Curtea de Argeş s-a aflat ministrul Transporturilor, Dan Şova, venit în campanie electorală. El a fost însoţit de deputatul Mircea Drăghici, iar alături, în sala mare a Primăriei, i-au fost primarul Nicolae Diaconu, aleşi locali ai PSD din zonă, reprezentanţi ai conducerii PSD Curtea de Argeş, un numeros public. Ministrul a susţinut o conferinţă de presă după întâlnirea cu alegătorii, iar principala temă a fost, cum era de aşteptat, autostrada Piteşti Sibiu. Şova a vrut să facă „istoria” acestei bucăţi de autostradă ca să se „lămurească” toată lumea.
„În 2008 a fost făcut un studiu de fezabilitate în bătaie de joc!”
„Nicio guvernare, începând cu 1 ianuarie 2007 până la 31 decembrie 3013, nu a băgat acest proiect la finanţare. În perioada 2007 – 2013 singurul lucru care s-a făcut a fost, în 2008, un studiu de fezabilitate, făcut în bătaie de joc, care de altfel a fost respins, tot în 2008, de Comisia Europeană. În 2013 am obţinut finanţare pentru studiul de fezabilitate de la Comisia Europeană, au fost alocaţi 28 de milioane de euro pentru acest studiu de fezabilitate, cu un termen de 24 de luni termen de realizare, dar noi am propus 12 luni. În 2015 vor începe lucrările pe două tronsoane, Sibiu – Boiţa, şi pe Piteşti Curtea de Argeş cu bretea tot în regim de autostradă spre Râmnicu Vâlcea. Aceste două se vor termina în 2017, iar centrul autostrăzii, între Curtea de Argeş şi Boiţa se va termina până în 2019. Acestea sunt termenele realiste, cu precizarea că se vor realiza din alocarea financiară 2014 – 2020”, a declarat ministrul Dan Şova.
Calea ferată de Piteşti – Vâlcele – Râmnicu Vâlcea, „investiţie prioritară”
Ministrul Transporturilor a mai spus că o investiţie prioritară o reprezintă şi realizarea rutei de cale ferată Piteşti – Vâlcele – Râmnicu Vâlcea. „Şi această investiţie face parte  din master planul general de transport. Ar fi o realizare foarte mare, dacă ţinem cont de faptul că nici Ceauşescu nu a reuşit să o facă”, a mai spus Dan Şova. Această cale ferată scurtează drumul cu 140 de kilometri, e foarte importantă, şi există soluţii tehnice pentru ea, potrivit ministrului.
Ministrul Transporturilor a vorbit şi despre Transfăgărăşan, care este „un drum problematic”, ca şi Transalpina, dar din motive diferite. „Din timpul dlui. Mitrea (fost ministru PSD al Transporturilor – n.a.) nu s-a mai interesat nimeni de Transfăgărăşan. Avem un proiect de pe vremea dlui. Mitrea cu nişte plase de protecţie pentru a asigura creşterea perioadei de utilizare de la patru luni pe an, cât este acum, la şase – opt luni, pentru că este un drum foarte important. Până la sfârşitul anului o să avem o soluţie şi o să vă spunem, pentru că este un drum important, pe care nu ştiu dacă l-am mai putea face acum”.
La conferinţa de presă alături de Dan Şova a fost deputatul Mircea Drăghici, despre care ministrul a spus că este „unul dintre cei mai buni parlamentari de-ai noştri”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email