Lucrări de modernizare şi extindere la Unitatea de Asistenţă Medico Socială Şuici


Unitatea de Asistenţă Medico Socială Şuici, instituţie aflată în subordinea Consiliului Judeţean Argeş, a beneficiat de un amplu program de modernizare şi extindere, în valoare de peste 2 milioane de lei. Proiectul a fost întocmit în anul 2007, cu sprijinul unei echipe de specialişti ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului. Principalul obiectiv al proiectului l-a reprezentat extinderea capacităţii numărului de asistaţi de la 80 la 120. Finanţarea a fost asigurată, în parteneriat, de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Consiliul Judeţean Argeş. Ministerul a alocat pentru această investiţie 2.066.887 de lei, în timp ce administraţia jude-ţeană 119.118 de lei. În conformitate cu Strategia Judeţeană de Asistenţă Socială, prin acest proiect vor fi asigurate condiţii optime pentru beneficiari, la nivelul standardelor europene. Asistaşii vor locui în camere cu unul, două sau trei paturi. Clădirea va avea centrală termică cu trei cazane, lift cu capacitate de şase persoane, 43 de grupuri sanitare, canalizare exterioară şi acoperiş nou din ţiglă termoplast. Recepţia lucrărilor de extindere a avut loc deja, urmând ca în cursul lunii aprilie, după achiziţionarea mobilierului, să aibă loc inaugurarea investiţiei.

Unitatea asigură servicii persoanelor cu nevoi speciale

Unitatea de asistenţă medico-socială Şuici a fost înfiinţată în anul 2003, prin hotărâre a Consiliului Judetean Argeş. Unitatea acordă servicii medicale şi de îngrijire, precum şi servicii sociale persoanelor cu nevoi medico-sociale din judeţ. Serviciile sociale sunt integrate cu alte tipuri de servicii de sănătate şi de educaţie, ţinând cont de vârstă, diagnostic medical şi social. Beneficiarii serviciilor acordate sunt persoane cu afecţiuni cronice, care necesită, permanent sau temporar, supraveghere, îngrijire, asistare, tratament şi care din cauza unor motive de natura economică, fizică, psihică sau socială nu au posibilitatea să-şi asigure nevoile, să-şi dezvolte propriile capacităţi şi competenţe pentru integrarea socială. Internarea este recomandată de către unităţi sanitare, pe baza evaluării medicale, fiind condiţionată de evaluarea medico-socială prealabilă. Evaluarea socială se face de către serviciul public de asistenţă socială din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale în care îşi au domiciliul persoanele respective.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email