Locul de parcare din faţa blocului costă 60 de lei pe an

Argeşenii care parchează în faţa blocului în care locuiesc vor plăti 60 de lei pe an, a declarat primarul Nicolae Diaconu. Se confirmă astfel, odată în plus, cele scrise de ziarul nostru luna trecută, când v-am informat despre această iniţiativă a autorităţilor locale care vor astfel să mai aducă ceva bani la buget.
Locuitorii blocurilor municipiului s-au trezit la jumătatea lunii ianuarie cu un afiş la scară în care administratorii asociaţiilor de locatari anunţau că se primesc cereri pentru concesionarea sau închirierea locurilor de parcare, iar uşile sediilor asociaţiilor au fost luate cu asalt de cei care voiau un loc de parcare pe care să-l plătească, dar despre care să ştie că îl pot folosi oricând. O adevărată isterie s-a creat în oraş, oamenii stând la coadă în faţa uşii asociaţiei să depună copiile după buletine, după cărţile de identitate ale autoturismelor şi cererile pentru un loc de parcare. „Am avut o şedinţă la Primărie. Nu s-a spus să completăm nişte fişe, cu datele locatarilor şi ale maşinilor lor. Pentru o maşină am luat în calcul 2,5 metri pe 4 metri, astfel încât la o scară de bloc să încapă, în parcare, cam şapte maşini. Primele şapte cereri ale celor care locuiesc în blocul respectiv primesc locurile de parcare, iar pentru ceilalţi, care rămân fără, vom vedea cum facem. Dacă la un bloc vecin mai rămâne câte un loc, îl ducem acolo”, ne-a povestit administratorul unei asociaţii de locatari.
Bani în buget pentru asfaltul din faţa blocului. Sau pentru ţărâna de pe roţi.
Acelaşi administrator ştia şi alte amănunte. „Trebuie să ne dea de la Primărie câte o copie după hotărârea de Consiliu Local în care s-a decis concesionarea locurilor de parcare pentru 60 de lei pe lună. Probabil că taxa va fi aplicată de la 1 aprilie”. Administratorul ne-a spus că a muncit câteva zile să facă schiţe cu locurile de parcare. „Să ştiţi că sunt mulţi nemulţumiţi, ca de fiecare dată. Am făcut acest lucru pentru că ni s-a cerut de la Primărie, nu pentru că aşa am vrut noi”, ne-a spus administratorul respectiv.
Despre o eventuală amenajare a locurilor de parcare, astfel încât oricine plăteşte să se şi folosească de el, nimeni nu a suflat nici un cuvânt. Mai mult decât atât, la Primărie lucrurile stau cu totul altfel.
„Vrem să vedem de câte locuri de parcare mai e nevoie”
„Intenţionăm să realizăm locuri de parcare rezidenţiale, în jurul fiecărui bloc, însă acest proiect este în stadiu incipient. Acum încercăm să identificăm câte locuri de parcare există în fiecare zonă, de câte locuri ar mai fi nevoie şi evident dacă există spaţii în jurul blocurilor unde ar putea fi amenajate alte locuri de parcare. În acest sens am avut discuţii cu fiecare asociaţie de locatari în parte, pentru că sunt foarte multe lucruri de pus la punct. În acest moment nu avem nimic concret, doar încercăm să punem la punct detaliile pentru a rezolva problema locurilor de parcare din municipiu”, explicau cei de la Biroul Administrarea Domeniului Public şi Privat, din cadrul Primăriei.
Viceprimarul Costinel Vasilescu e de aceeaşi părere, că mai sunt multe lucruri de rezolvat. „Sunt multe lucruri de pus la punct, pentru că în acest moment nu avem locuri de parcare suficiente şi riscăm să creăm divergenţe între locatari. Nu văd pe ce criterii de departajare am putea să concesionăm locurile. De exemplu dacă la o scară aveam 8 locuri de parcare şi 12 maşini, cum le împărţim? Pe ce criterii? Probabil lucrurile ar fi fost mai simple dacă aveam finalizat planul de parcări din municipiu şi dacă am fi avut Poliţie Locală”, crede viceprimarul Costinel Vasilescu.
Prima victimă, maşina administratorului asociaţiei de locatari
Scandalul legat de împărţirea locurilor de parcare de către administratorii asociaţiilor de locatari a căpătat proporţii nebănuite. Administratorul asociaţiei de pe strada Despina Doamna şi-a găsit maşina distrusă în parcare. „Am coborât din casă şi am vrut să plec. Când m-am apropiat, am văzut geamurile sparte, cauciucurile tăiate şi ceva înăuntru, care arsese tapiţeria şi bordul. Nu e posibil aşa ceva. Eu nu am făcut decât să respect ce mi s-a spus de la Primărie, să le spun oamenilor să facă cereri pentru locurile de parcare şi să le atrag atenţia unora că au multe maşini lăsate acolo. De unde să iau bani să-mi repar maşina?! Cât trebuie să muncesc pentru asta?! O să vorbesc cu domnul primar să mă ajute, să-mi dea o parte din bani de la Primărie, că nu eu m-am apucat să fac schiţele pentru locurile de parcare de capul meu. Din cauza asta s-a întâmplat totul”, ne-a spus, plângând, administratorul a cărui maşină a fost vandalizată.
„Mă aşteptam la astfel de lucruri, dar mai încolo, nu acum!”
„Mă aşteptam să apară astfel de lucruri, dar mai încolo, nu acum”, declara viceprimarul Costinel Vasilescu referitor la acest caz. „De doi ani am un proiect cu aparate de parcare, cu amenajări, cu investiţii care pot fi recuperate în scurt timp. Poate după scandalul acesta vom lămuri problema”, a adăugat viceprimarul.
Primarul e de altă părere. „Fiecare rezident trebuie să aibă un loc de parcare pe care să-l plătească. Unde nu sunt suficiente locuri de parcare trebuie să facem unele noi. După ce totul va fi stabilit, vom percepe taxă de parcare, cinci lei pe lună, 60 de lei pe an. Primăria va marca asfaltul, va pune o etichetă, iar maşina va avea talon de parcare”, spune primarul. În opinia sa, Poliţia municipală va trebui să urmărească respectarea locurilor de parcare de către şoferi, dar şi aici apar probleme. Surse din cadrul Poliţiei spun că nu au suficienţi oameni pentru asta, şi că de acest lucru ar trebui să se ocupe, ca peste tot, Poliţia locală, care la Curtea de Argeş nu există.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email