Lipsa apei la robinetele locuitorilor municipiului a scos la iveală problemele grave şi extrem de vechi pe care societatea care furnizează utilităţile la Curtea de Argeş, societate a Consiliului Local, adică a oraşului, Aquaterm SA, le are. E clar că noul Consiliu de Administraţie nu are vreo baghetă magică prin care să schimbe lucrurile peste noapte. E clar că totul se întâmplă din cauza faptului că în ultimii 30 de ani nu a avut nimeni grija Aquaterm. E clar că noi suntem victimele sigure a unei complete lipse de interes din partea foştilor directori. Nimeni nu a avut vreun plan concret, complet şi bun pentru c etăţeni. Planurile s-au făcut pentru interesele lor şi ale grupurilor pe care le serveau.
Zilele fără apă la robinet au adus oraşul în pragul isteriei. Mămici cu bebeluşi pe care nu puteau să-i spele şi să-i hrănească, cetăţeni fără căldură din cauza faptului că centralele de apartament au rămas fără apă, spital fără apă, instituţii fără apă, case fără apă. Un coşmar.
Un coşmar care putea fi evitat, însă, dacă foştii directori de care vorbeam mai sus aveau printre preocupări măcar, dacă nu principala preocupare, câteva chestiuni – cele două bazine de apă, de pe strada Ghioceilor şi de lângă Cimitirul Sf. Îngeri, să fie pline şi funcţionale, să fie o sursă alternativă de apă, etc.
Lipsa apei a născut monştri la Curtea de Argeş. Nu din cauza mizeriei deşi şi asta a fost o mare problemă, dar au ieşit la suprafaţă toate vechile frustrări şi nemulţumiri ale cetăţenilor care văd că li se cere din ce în ce mai mult pentru apă şi beneficiază din ce în ce mai puţin de ea. Anul acesta, la fel ca anii trecuţi, au fost nenumărate avarii la reţea, şi am fost anunţaţi – când am fost! – că apa este oprită în week end, la jumătatea săptămânii, de sărbători, în zile ploioase ori caniculare, tot timpul am rămas fără apă. Ne-am plâns edililor, am discutat cu vecinii, i-am înjurat copios pe angajaţii Aquaterm de la director la portar, dar degeaba, tot fără apă am rămas, ore sau zile.
Monştrii din noi au ieşit la iveală când am ajuns acasă şi am văzut că nu curge apa la robinet, că nu putem găti sau nu ne putem încălzi. Ştiţi dumneavoastră cum e. Cred că e momentul să nu ne mai văităm şi să luămă măsuri, noi, cetăţenii.
Membrii Consiliului de Administraţie (CA) al Aquaterm s-au luat cu mâinile de cap când a văzut situaţia societăţii, şi sunt convinsă că nu au aflat încă totul. Probabil că unii nu vor mai fi dispuşi să mai facă parte din CA când vor vedea amploarea întreagă a dezastrului. Cred că acest CA este bine intenţionat şi are planuri mari, dar mi-e teamă că mare lucru nu va putea face, pentru că Aquaterm a fost o importantă sursă de bani şi alte foloase necuvenuite, ca să folosesc limbajul celor care trebuie să cerceteze acolo hârtiile.
Evident că noi, cetăţenii, nu putem repara instalaţiile şi conductele, dar putem să facem altceva – să ne asigurăm că le conducerea societăţilor noastre sunt profesionişti care nu au alte interese în afara binelui public. Asta înseamnă implicare şi spirit civic. Orice măsură se ia, orice angajare dubioasă se face trebuie amendată. Avem la dispoziţie mijloace legale şi trebuie să le folosim, altfel doar ne vom plânge la nesfârşit că nu avem apă, că străzile sunt proaste, că oraşul e urât.
Laura Ilie