Lidl a bătut Kaufland şi împreună au înfrânt magazinele din oraş

Deschiderea noului magazin Lidl a fost un mare succes pentru compania care deţine acest lanţ de magazine. În prima săptămână cozile la casele de marcat au fost imense, iar parcarea plină. În acelaşi timp, la Kaufland cumpărătorii au fost mai puţini, iar asta s-a văzut la numărul maşinilor din parcare şi în interior, unde clienţii erau mai rari decât de obicei.

Cele două supermarketuri au înfrânt, însă, magazinele din oraş, unde a cam bătut vântul săptămâna trecută. Doar la cele din cartiere a mai fost animaţie, argeşenii preferând să ia de la magazinul din faţa blocului, care, eventual, mai dă şi „pe caiet”, lucrurile de care aveau neapărată nevoie. În rest, pentru cumpărăturile mai mari, tot cele două supermarketuri au rămas ţinta predilectă.

„Da, s-a simţit la noi deschiderea Lidl. Am avut mai puţini cilenţi şi au cumpărat şi mai puţine produse”, ne-a declarat o vânzătoare de la un magazin de la Bulevard.

„Stimulează dezvoltarea oraşului!”

Conform wall-street.ro, magazinele mari reprezinta locul preferat de cumparaturi pentru 83,6% dintre cei intervievati, în timp ce 65,2% dintre români se aprovizionează şi de la magazinele de cartier, iar 45,2% şi din pieţele agro-alimentare. Astfel, magazinele mari, de tip hipermarket, sunt apreciate de 89% dintre participanţii la studiu, 56,6% având o părere bună, iar 32,4% o opinie foarte bună.

„Prețul continuă să fie elementul primordial în alegerea locului pentru cumpărături (75,2%), în timp ce pentru un procent semnificativ, de 65,1% dintre români, criteriul principal este calitatea produselor, iar pentru 58% contează distanța față de locuință”, se arată în studiul realizat la comanda Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) .

Aproape trei sferturi dintre români (72,6%) văd în supermarketuri un catalizator pentru economie și consideră că acestea stimulează dezvoltarea orașelor (74,4%). De asemenea, 82,6% consideră că supermaketurile creează locuri de muncă pe plan local, în timp ce 10,7% cred că, dimpotrivă, le distrug.

În același timp, 54,65% dintre intervievați apreciază că supermarketurile oferă salarii mai mari angajaților decât micile magazine, în timp ce 18,4% nu sunt de acord cu aceasta afirmație, iar 27% se abțin. Cei mai mulți respondenti (64,9%) consideră că supermakerturile îi ajuta să economisească, în timp ce 22,8% dintre ei cred că îi sărăcesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email