La 3 luni de la semnarea contractului pentru energie a primit înştiinţare că s-a dublat tariful

Foto Nicolae Dobra

O argeşeancă a semnat un contract în iulie la un preţ, iar în august a fost înştiinţată că tariful s-a dublat

Între timp nu a primit nicio factură, astfel încât se teme că va plăti tot ce a consumat la noile preţuri

Creşterea preţurilor la energie dă fiori tuturor, iar facturile sunt aşteptate cu disperare. În zona Curtea de Argeş salariile sunt destul de mici, ca şi pensiile, astfel încât facturile noi sunt aşteptate cu frică de argeşeni. Unii au început să aibă probleme însă chiar înainte de a le veni factura cu noile tarife.

O pensionară din zona Curtea de Argeş a semnat un contract în luna iulie cu o companie de electricitate, aceeaşi societate la care plătea facturile de ani de zile. A ales cea mai mică ofertă, la un preţ care pornea de la 0,5 lei, a ajuns apoi la 0,78 lei, iar zilele trecute a primit o înştiinţare conform căreia tarifele s-au dublat.

„Sunt singură şi am, ca toată lumea, un frigider, televizor, maşină de spălat, becuri prin casă. Am primit iniţial o ofertă în care scria că tariful este de 0,58 lei, apoi am completat un formulat de selecţie ofertă în care scria că tariful este 0,78 lei, iar pe 3 septembrie am mai primit o înştiinţare prin care eram informată că de la 1 octombrie tariful ajunge la un leu. De când am semnat noul contract cu ei, în iulie, nu a venit nicio factură. Am sunat şi mi-au spus să nu-mi fac griji, că nu au avut timp să emită facturi, dar o să primesc factura cât de curând. Mi-e teamă că factura pe care o emit în octombrie va fi la preţul cel mare, deşi este pentru un consum făcut în perioada în care preţul era mai mic”, ne-a povestit femeia.

„Stimate client, vă informăm că, începînd cu data de 01.10.2021, preţul de furnizare a energiei electrice, aferente tarifului de care beneficiaţi în prezent, se va modifica”, se arată în ultima înştiinţare primită de ea. În continuarea acesteia este un tabel cu noile preţuri, mult mai mari decât cele pentru care a semnat contractul. Compania îi mai transmite că în cazul în care nu este de acord cu noile tarife poate să solicite „denunţarea unilaterală a contractului”.

„Nu ştiu ce să mai fac. Sunt clientul lor dintotdeauna. Unde să mă duc, nici nu ştiu unde să întreb ca să văd unde ar fi mai bine”, se plânge pensionara.

Pentru cei în vârstă, care nu ştiu să caute pe internet oferte şi să se informeze de pe site-urile oficiale problema pare fără rezolvare.

Alţi clienţi, alte probleme

 

O altă doamnă din Curtea de Argeş, tot pensionară, are o altă problemă cu societatea de electricitate, aceeaşi societate. „Trimit indexul autocitit în fiecare lună, dar factura vine tot cu un estimat, dublu faţă de cât consum. De ce să le dau eu bani înante, am şi pensia mică, de ce emit facturi mari, dacă le trimit consumul?!”, întreabă aceasta.

Un domn, tot din Curtea de Argeş, a păţit altceva. „Am semnat contract pentru consum REZIDENŢIAL, iar factura a venit pe un contract STANDARD, cu abonament. E cu totul altceva faţă de contractul semnat”, ne-a spus acesta, iar întâmplările de acest gen sunt multe.

Scandalul creşterii preţurilor la energia electrică şi la gaze e de mare actualitate în toată ţara, iar guvernanţii caută soluţii.

O primă măsură luată este cea conform căreia facturile de utilități ale consumatorilor, nu numai ale celor vulnerabili, ci și ale celor cu venituri sau cu consum „până la cele medii”, ar urma să fie compensate de guvern din sumele încasate din impozitul pe venitul suplimentar din liberalizarea prețului gazelor și din dividendele suplimentare plătite de companiile de stat în cazul energiei electrice, a anunțat ministrul Energiei, Virgil Popescu. Compensarea ar urma să fie făcută pentru tot sezonul rece, care începe la 1 noiembrie și se termină la 31 martie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email