Foto forbes.ro
Prestigioasa revistă Forbes România a realizat mai multe interviuri cu manageri de top din România, iar printre ei se numără și Uwe Jens Karl, General Manager Fuchs Condimente România.
Întrebat despre preocupările sale în contextul crizei actuale, managerul Fuchs a declarat – ”Am trecut și am ieșit căliți din multe crize în trecut, dar cea actuală este una mult mai complexă. Provocarea principală este că această criză va declanșa transformări globale pentru care încă nu suntem pregătiți, deglobalizarea, de exemplu. Pentru mine este important să nu-mi pierd compasul pe termen lung din cauza unor perturbări temporare. Chiar dacă în business-ul de zi de zi, în prezent, suntem într-o poziție ceva mai reactivă decât am vrea, lucrăm să revenim la atitudinea noastră proactivă care ne-a asigurat succesul din ultimii 20 de ani”.
De asemenea, managerul a spus – ”Mă îngrijorează în mod fundamental incapacitatea liderilor politici din țările occidentale de a demonstra „bold leadership” și unitatea politică necesare să dăm răspunsuri realiste la amenințările listate mai sus. Dacă motorina astăzi costă peste 8 lei per litru și concernele de petrol înregistrează, în același timp, cele mai mari profituri de după cel de-al doilea război mondial, atunci, nu conflictul din Ucraina este problema, ci inactivitatea și disfuncționalitatea politicii. Industria/categoria noastră de condimente depinde într-un procent mare de lanțuri de aprovizionare globale intacte, având în vedere că majoritatea materiilor prime pe care le prelucrăm au originea dincolo de Ocean. Ne simțim puternic afectați de ceea ce se întâmplă în domeniul acesta”, răspunzând astfel la o întrebare referitoare la îngrijorările pe care le are pentru perioada următoare.
În privința planurilor de business pentru finalul acestui an și pentru 2023, managerul Uwe Jans Karl a declarat redactorilor Forbes – ”Rezultatele primelor cinci luni ale acestui an au rămas mult sub așteptările noastre, fapt pentru care revizuim și previziunile pentru tot anul 2022. Un final de an la nivelul anului trecut ar fi de considerat un succes. Cu toate că Fuchs Condimente România are o genetică de creștere, pentru 2023 rămânem realiști. Incertitudinea geopolitică și ca rezultat, imprevizibilatea economică ne obligă să mergem ‘la vedere’, cu obiective clar stabilite, dar și cu flexibilitatea impusă să le corectăm la nevoie”.