„Marea asfaltare” dă bătăi de cap edililor, mai ales după ce argeşenii au sesizat pe toate căile problemele apărute pe străzile aflate în plin proces de modernizare. Străzile sunt extrem de înguste, trotuarele sunt mari, bordurile, prea înalte, iar aceste sunt doar câteva dintre necazurile pe care le au cetăţenii care locuiesc pe cele 33 de străzi aflate în diferite stadii de reabilitare şi modernizare. La Primărie se ştie de doleanţele argeşenilor, iar primarul spune că va găsi soluţii pentru ca toată lumea să fie mulţumită.
Trotuarele şi rigolele, obligatorii pentru finanţarea proiectului
„Suntem în derulare cu proiectul de asfaltare, se lucrează intens pe Buşaga, Tarniţa, Marina, Noapteş, am predat amplasamentele pe străzile Valea Danului şi Păuneşti, iar în perioada următoare vom veni dinspre Valea Sasului spre oraş cu celelalte străzi”, a declarat primarul Nicolae Diaconu vineri, subliniind că în ultima perioadă a „mediat” mai multe conflicte pentru care a găsit soluţii „amiabile”. „Pentru ca proiectul să obţină finanţare, pentru că sunt străzi într-un municipiu, trebuie să existe trotuare şi şanţuri de scurgere a apei. Dacă acestea nu existau proiectul nu era eligibil”, a explicat edilul. „Unde nu se poate altfel, prin note de şantier, note de renunţare şi note de suplimentare a necesităţilor, vom face modificări. Proiectul a fost făcut în 2009 iar între timp s-au mai schimbat lucrurile, s-au mai făcut construcţii noi. Sunt probleme cu podeţele din cauza acestor construcţii noi, dar le vom remedia. Cei care vor un podeţ mai mare de 4 metri pentru acces auto şi mai mult de un metru pentru acces pietonal în gospodării, pot fi făcute de firma constructoare contra cost. Noi nu putem să depăşim cu mai mult de 10% costurile”, a mai spus edilul.
Sensuri unice pe unele străzi
De asemenea, pe străzile mai strâmte bordurile vor fi îngropate mai mult astfel încât când se întâlnesc două maşini una să se poată urca pe trotuar, a precizat primarul. El a adăugat că orice asfaltare se face numai după ce Inspecţia în construcţii verifică dacă strada e pregătită, şi că pe niciuna dintre artere nu a fost pus deocamdată ultimul strat de asfalt. O soluţie pentru unele străzi care sunt cu adevărat înguste şi nu permit trecerea a două autoturisme unul pe lângă celălalt ar fi înfiinţarea de sensuri unice.