Închirierea parcărilor rezidenţiale, promisiune neonorată de patru ani

Consiliul Local Curtea de Argeş se va mai întruni în şedinţă ordinară de două ori, în lunile aprilie şi mai, şedinţa din mai fiind ultima din actualul mandat. Au trecut patru ani de când actualulii consilieri locali au promis că rezolvă problemele cele mai importante ale oraşului şi nu s-au ţinut de cuvânt. În 2012 fiecare candidat spunea că va rezolva problema câinilor vagabonzi, şi ea nu este încă rezolvată. În urmă cu patru ani toţi cei care ne cereau votul ne spuneau că vom avea un oraş mai frumos, mai sigur şi mai curat. Dacă e aşa sau nu, fiecare dintre noi poate să constate pe propria-i piele.

Astăzi vă prezentăm una dintre problemele despre care se vorbeşte din 2011, şi despre care s-a spus în 2012 că va fi rezolvată. Am ajuns în 2016 aproape de alegerile locale iar problema e acolo şi aceeaşi din 2012, urmând să fie, probabil, încă o dată, una dintre promisiunile pe care candidaţii le vor face.

Scandalul parcărilor rezidenţiale

Nu o dată locatarii blocurilor din Curtea de Argeş s-au certat ori s-au bătut din cauza locurilor de parcare. Paradoxal, căci oraşul e mic iar spaţiile verzi au cam fost transformate în parcări rezidenţiale, locurile de parcare sunt vânate de-a dreptul de locatari. Cetăţenii au solicitat la Primărie concesionarea locurilor de parcare astfel încât scandalul să se stingă pe cale naturală. Sensibili la doleanţele proprietarilor de autoturisme, mai ales că 80% din garajele de pe domeniul public au fost construite ilegal, reprezentanţii administraţiei publice locale au făcut un plan de bătaie care părea bun. Astfel, conform declaraţiilor făcute de edili în 2012, fiecare argeşean urma să primească o etichetă pe care să o lipească pe parbrizul maşinii, iar locul său de parcare trebuia marcat cu vopsea. Cei care parcau în faţa blocului în care locuiesc urmau să plătească2 60 de lei pe an, ne declara primarul Nicolae Diaconu.

Chiar la începutul lui 2012 administratorii asociaţiilor de locatari anunţau că se primesc cereri pentru concesionarea sau închirierea locurilor de parcare, iar uşile sediilor asociaţiilor erau luate cu asalt de cei care voiau un loc de parcare pe care să-l plătească, dar despre care să ştie că îl pot folosi oricând. O adevărată isterie s-a creat în oraş, oamenii stând la coadă în faţa uşii asociaţiei să depună copiile după buletine, după cărţile de identitate ale autoturismelor şi cererile pentru un loc de parcare. Pentru o maşină se luau în calcul 2,5 metri pe 4 metri, astfel încât la o scară de bloc să încapă, în parcare, cam şapte maşini. Primele şapte cereri ale celor care locuiau în blocul respectiv primeau locurile de parcare, iar pentru ceilalţi, care rămâneau fără, se căutau soluţii la blocurile vecine la care mai rămâneau locuri de parcare neocupate. Planul părea, aşadar, bun.

„Vrem să vedem de câte locuri de parcare mai e nevoie”

„Intenţionăm să realizăm locuri de parcare rezidenţiale, în jurul fiecărui bloc, însă acest proiect este în stadiu incipient. Acum încercăm să identificăm câte locuri de parcare există în fiecare zonă, de câte locuri ar mai fi nevoie şi evident dacă există spaţii în jurul blocurilor unde ar putea fi amenajate alte locuri de parcare. În acest sens am avut discuţii cu fiecare asociaţie de locatari în parte, pentru că sunt foarte multe lucruri de pus la punct. În acest moment nu avem nimic concret, doar încercăm să punem la punct detaliile pentru a rezolva problema locurilor de parcare din municipiu”, explicau cei de la Biroul Administrarea Domeniului Public şi Privat, din cadrul Primăriei, în 2012.

 „Fiecare rezident trebuie să aibă un loc de parcare pe care să-l plătească. Unde nu sunt suficiente locuri de parcare trebuie să facem unele noi. După ce totul va fi stabilit, vom percepe taxă de parcare, cinci lei pe lună, 60 de lei pe an. Primăria va marca asfaltul, va pune o etichetă, iar maşina va avea talon de parcare”, spunea primarul. În opinia sa, Poliţia municipală trebuia să urmărească respectarea locurilor de parcare de către şoferi, dar aici apăreau probleme. Surse din cadrul Poliţiei declarau că nu au suficienţi oameni pentru asta, şi că de acest lucru ar trebui să se ocupe, ca peste tot, Poliţia locală, care la Curtea de Argeş nu exista şi nu există nici acum.

 

Au trecut patru ani de la de laraţiile de mai sus. Acum, nimeni nu mai vorbeşte despre asta, deşi şi problema parcărilor nerezidenţiale este una importantă pentru oraş. Au fost asfaltate spaţiile verzi din cartiere până sub ferestrele blocurilor, contrar legii, dar nu s-a făcut niciun pas spre concesiunea sau închirierea locurilor de parcare. Poate următorul Consiliu Local va fi mai atent la doleanţele cetăţenilor şi nu doar în campania electorală.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email